Jump to content

Ekstra pipe til pistol, hvordan?


vingemutteren

Recommended Posts

I forbindelse med kjøp av reserve våpen til finpistol, så ønsker jeg å kjøpe meg en reserve sleide og reserve løp (tenker å slakte ett våpen for delene).

Det jeg nå undrer på, er hvordan jeg går frem med søknad på våpendel pipe og sleide i 22lr til pistol.

 

Der er jo selvsagt ikke våpennummer hverken på sleide eller pipe på disse delene, og siden jeg ikke skal bytte pipe, men ha en ekstra. Så lurer jeg jo på om jeg kun skal skrive søknad på våpendel pipe kal .22lr?

Eller om jeg må få slått inn ett nummer på pipa av en børsemaker?

Og om jeg må oppgi at våpendelen (pipa) er til en pistol eller ei?

Samme for sleiden, skal den oppgies være av det fabrikat og til den modell det hører hjemme?

 

Ja dere skjønner nok hva jeg er ute etter her, har jo noen søknader å sende inn snart, så jeg tenkte disse kunne få være med på lasset.

 

 

Jeg tror jeg med pipa skal søke på: Våpendel, pipe 22lr. Til pistol, merke og modell samt løpslengde.

Tilsvarende for sleide: Våpendel, glidestykke pistol 1/2auto 22lr. Til pistol, merke og modell.

Ingen påføring av våpenummer på noen av søknadene.

 

Håper der er noen av dere som sitter med erfaring på dette temaet, for som det fleste nok skjønner, er det nok ikke så lurt om jeg ringer mitt lokale våpenkontor for å mase på de så mye fremover. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...