Jump to content

Løpsskifte Heym SR20


Svenna

Recommended Posts

Jeg har en Heym SR20 links i kaliber 6,5X55

Om noen vet om en kan få tak i et sporter løp i 6.5X55 til overnevnte våpen, og om dette er vanskelig å skifte?

Koster det mer enn 4000 kan det være et et alternativ til å selge for så å kjøpe en sporter / banerifle.

 

Børsa er nå fintunet for reinjakt, lettet for all unødvendig vekt og skyter veldig presist på de første skudda. Problemet er at jeg ikke er noen storviltjeger og at jeg da irriterer meg over varmespredningen heller enn å sette pris på at rifla er lett å bære. Kjøpte rifla for 10 år siden med en flott håndlaget stokk, helstokken som er ubrukt(originalen) kan sikkert herjes litt med for å fungere med tykkere løp.

Link to comment
Share on other sites

Det vil sikkert komme på over 4000kr for bare løpet.Heym er ikke noen billigprodusent, og du må i tillegg betale noen for å bytte for deg. Kommer sikkert på over 5000 til sammen, og du sitter ikke med en systemrifle etterpå heller. Jeg ville kjøpt meg en sporterrifle til moroskyting på banen og brukt Heymen på jakt slik du gjør nå.

 

Er det jaktfelt du skyter da eller?

Link to comment
Share on other sites

Aldri prøvd jaktfelt, liker best å skyte for meg selv som rekreasjon.

Tenkte å ta skyteprøven i år og søke om seljakt. Det er en fin skjærgård utenfor kysten av Tananger hvor jeg bor og jeg har anskaffet en dugende Zodiac til å farte rundt holmer og skjær der.

Fruen har ikke så mye forståelse for skyte interessen så det kan ikke koste for mye(felles økonomi :roll: ), da må Heymen ofres for å delfinansiere sporteren ellers får jeg den aldri.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Prøver å blåse liv i denne igjen,

 

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i nye piper til sr20?

Den jeg har er 6,5-55 men kunne tenkt meg ei .308 pipe, synes den blir forferdelig lang med 6,5 og demper til min bruk. Har ikke klart å finne noen forhandler eller impotrør så langt.

 

Er det evt. andre piper som kan passe?

Link to comment
Share on other sites

En børsemaker slår vel de gjengene som trengs på et pipeemne. Vil forresten ikke anbefale 308 i ei kasse lang nok for 6,5x55. Har sett at SR20 i 308 har unødvendig lang mekanisme (og sluttstykkevandring). De har bare korta inn magasinet i bakkant. Etter mi meining er en av fordelene med 308 nettopp kompakte mekanismer.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er vel unødvendig lang kasse til .308 ja men akkurat det bekymrer meg ikke så mye.

Det gjelder vel alle rifler som blir levert med samme kasse i "alle" kalibre

Jeg får vel ringe børsemakern å høre om det lar seg gjøre uten å overskride smertegrensa for å heller kjøpe ny børse :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...