Jump to content

Hagle løp. 60-65cm.


7.62x63

Recommended Posts

Hei! Her var det ikke mye respons! Mye lettere å få svar om du har en rar rifle, og skal lade noe som nesten ikke finnes lenger. :wink:

 

Og det er et under at ingen har vært her og svart "5cm" :mrgreen:

 

Jeg kjøpte meg en Benelli Comfort med 60 cm løp for noen år siden. Det angrer jeg på. Har i etterkant tafset på noen med 5 cm lengre løp, og tror de er bedre å skyte med. Konkurransehagler har jo fra 70-80cm løp.

 

Selv i tett skog tror jeg ikke de 5 cm ekstra gjør det vanskeligere å få opp hagla og svinge etter tiuren. Tror derimot at du her bedre sjangse til å treffe med lengre løp. 5 cm løp veier heller ikke vesentlig ekstra.

 

Gudd løkk!

Link to comment
Share on other sites

Hvis 65cm er det lengste du får, ville jeg gått for det.

En lang børse (ikke FOR lang) vil bli mer stabil å skyte med.

Og du får også utnyttet hastigheten på ladningen bedre enn med et kortere løp.

Jeg personlig ville ikke hatt under 70cm løp men det begynner vel å bli ganske langt på en halvauto/pumpe :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Og jeg ville aldri hatt noe lengere enn max 60 på en halvauto/pumpe :)

 

Skal du bare stå på en bane å knuse leire så er nok lengere løp mer stabilt å skyte med, men jeg finner ingen fordeler med å svinge padleåre i tettskogen.

Konkurransehagler har gjerne 75-80cm løp ja, men det blir jo helt irrelevant siden de ikke har den lange låskassen som halvauto/pupehagler har.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...