Jump to content

Franchi Fast Black


Mellingen

Recommended Posts

Hei!

 

Vurderer i disse dager sterkt å bytte hagle, bakgrunnen for det er at jeg muligens skal tilbringe hele høsten i Sverige og ønsker meg det ekstra skuddet en halvauto kan gi meg.

 

Etter litt surfing har jeg funnet en hagle ved navn: Franchi Fast Black.

 

Det jeg rett og slett lurer på er om det er noen her som har praktisk erfaring med den, og som ønsker og dele disse erfaringene med meg :)

 

Kan vel også slenge på disse spørsmålene:

 

-Er dette et godt valg i denne prisklassen, eller bør jeg se på noen andre?

-Hvor mye kan man tilpasse hagla?

-Noe ammo som fungerer godt?

 

Håper noen kan hjelpe meg vidre!

Svar mottas med takk! :D

Link to comment
Share on other sites

Tror det skal ligge en annen tråd her om Franchi Fast Black/White.

Står litt der tror jeg.

 

Først vil jeg bare si at du bør holde litt i våpenet, og kjenne om det føles bra ut.

Passer hagla deg, har den flere justeringsmuligheter slik at den passer deg enda bedre.

 

Kjøper du hagla, har du F@!^n meg en svine godt våpen.

Har brukt min Franchi Fast White MYE, og den veksler med ALT.

Kan heller ikke si at noe ammo er bedre enn annet da jeg synes det meste virker bra.

Jeg valgte 66 cm løp, og er utrolig fornøyd med våpenet!

Jeg er så skråsikker på at du blir fornøyd med denne at jeg tørr neste si at jeg betaler regninga di hvis du ikke blir fornøyd!

Hadde jeg eid alle verdens penger på denne jord, og kunne velge et hvilken som helst hagle, hadde jeg valgt Franchi Fast White!

Så derfor kan jeg trygt anbefale Black også....Selv om White er litt finere ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt mye med baade fast white og urika, men jeg maa si jeg liker beretta best. saa sant beretta al391 teknys er samme systemet med litt mer luxigt utseende, noe jeg er ganske sikker paa? Den lader blandt annet lettere og den demper rekylen bedre. Jeg har skutt vaertfall et par tusen skudd uten puss flere ganger med al391 teknys og den har alltid ladet med alt jeg har matet den med. Ikkeno galt med Franchi altsaa, men jeg liker beretta best. under normale omstendigheter saa lader begge uten problemer som jeg har opplevd. Men naar det komer til litt trickshooting og hofteskudd, hvor hagla ikke staar like stott, saa har jeg opplevd at beretta er safere paa ladingen. Som nevnt saa gjelder det aa ta og fole litt, ikke minst prove viss man har den muligheten. Begge to er absolutt bra vaapen.

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg takke for svar! :D

 

Slik jeg forstår deg Melk, så er den eneste forskjellen på Black vs Light utseende? Ingen funksjonelle forskjeller?

 

Og til deg Nothman, hvorfor ville du valgt den Berettaen framfor Franchien?

 

:)

 

 

Det er ikke noe annet forskjell enn fargen ... Forresten i følge Wingevapen, står det :

 

Fast Black : Våpenet er i kaliber 12-76, veier kun 2,85 kg, har utskiftbare choker og reimfester.

Kolben som er av oljebehandlet valnøtt er justerbar både i høyde og i side vha. spesielle skims som legges mellom kolben og låskassa.

 

 

 

Fast White : Våpenet er i kaliber 12-76, veier kun 2,75 kg, har utskiftbare choker og reimfester.

Kolben som er justerbar både i høyde og i side vha. spesielle skims som legges mellom kolben og låskassa.

 

White er litt lettere virker det som.

 

Uansett, trust me... veldig fornøyd!

 

PS.

66 cm pipe er perfekt! (hvis du får tak i den)

 

Jeg fikk en Franchi Fast white med løpet til en Fast Black da de ikke hadde 66 cm til White.

Link to comment
Share on other sites

Kan trygt anbefale franchi'en til deg! Kjøpte min i fjor, og da stod valget mellom denne og Beretta 391 urika. Den er lett uten å bli vinglete. Min forrige hagle var over 0,5 kg tyngre, og kan låve det merkes etter en hel dag! Når det gjelder justeringen vil jeg tro de medfølgende skimsen rekker for de alle fleste. Finnes jo i tillegg lengre/kortere rekylkappe enn den som medfølger. Leveres med 5 choker og har 7 års garanti. Når den i tillegg veksler alt av ammo forlanger ihverfall ikke jeg mer i denne prisklassen!

Test av den samme, men enda lettere pro utgaven: http://www.nordskog.com/index.cfm?id=182546

 

Valgte bort Beretta'en mest pga plassering av sikring(foran i avtrekkerbøylen) og et unødvendig lett avtrekk!(ugunstig med hansker på)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Har 66 cm løp selv, noe jeg er veldig fornøyd med! Perfekt balanse. Har ikke prøvd det korte løpet, men kan tenke meg den virker litt mer vinglete. Er jo tross alt veldig lette våpen...

Min med 66 løp, blir med halvauto's lange låskasse, 120 cm totalt! Upraktisk å ha den lengre, spør du meg...

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens, skal bytte ut min baikal mp-153 i år til en franchi fast black. Det gjør jeg etter at jeg oppdaget

at baikal haglene bare er tryktestet til 90mpa(900bar).Har også en baikal o/u og jeg opplevde sprengt choke

etter mye bruk av hevi shot, chocken hvar en improved cylinder og godkjent for stål. På hevishot patronene

står det max 1050 bar, tar ingen sjanser mer derfor blir det en franchi fast black.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...