Jump to content

Valg av revolver til felt - S&W 686 VS 629 - ønsker innspill


vorsteh

Recommended Posts

Hei

Jeg har søkt litt på disse sidene så jeg ikke stiller et ofte gjenntatt spørsmål, men kan ha oversett noe.

Jeg tenker på revolver med 4" løp og har sansen for S&W. Det "trauste" vil være å satse på en 686 og 38 sp., men så har jeg fått øynene opp for 629. Hvordan er 44 sp sammenlignet med 38 sp?

(Har ladepresse, så tenker ikke så mye på pris pr skudd - ladekomponenter antar jeg er like enkle å skaffe)

Link to comment
Share on other sites

N-rammen, som mod 29/629 er bygget på, er større enn L-rammen på 586 og 686. Større avstand mellom grep og avtrekker gjør at de store passer best for folk med store never. Mine egne lanker er små og passer best til K-ramme Smither, som min gamle M&P.

 

Har du never som dasslokk, derimot, er en N-ramme tingen for deg. De finnes også i 357, og heter da mod 27/627. Vil du se hvordan man kan skyte med en slik, kan du søke opp Jerry Miculek på Youtube, han bruker en mod 27 med 8 3/8" pipe.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd å skyte revolverfelt med 6" 629 og 44 spc ladninger, et par år. Går helt greit, men jeg oppnår bedre resultater med 38 spc.

 

Samme her. Har Selv en .586 med 6" løp. Skyter best med 38 special.

 

Sterke .357 er mest for moroskyting på blink som vannkanner osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...