Jump to content

Ladedata 22-250 - berger 30 gr og V-max 35gr


vulpesvulpes

Recommended Posts

Har skutt to rev med Berger 30 grs, og slutta med det..

Begge ble skutt midt i bogen,og begge hadde gjennomskudd. Det verste var vel at reven klappet sammen,for så å hoppe på beina igjen og løpe 70-100 meter. Det hadde jeg ikke trodd var mulig.

Pga at kula er så kort,har de laget bunnen rimelig solid, så det er vel derfor den suser gjennom,lager styggere uthull enn 50 grs v-max.

Ladet kulene til 1235 m/s, da fikk jeg de ikke til å gå fortere med det kruttet jeg brukte. (N11) Synes å huske jeg hadde 40 grs krutt med den lotten jeg hadde da. Har desverre ikke ladedata foran meg nå, så ikke ta dette for god fisk... Mulig du får mer fart med 130-krutt,men med den store hullspissen er det vel en fare for at de går i filler underveis.. Ladet noen 45 grs hp-bee en gang,men de nådde ikke frem til blinken,måtte lade de ned til 1080 m/s for å få hull i blinken og presisjon..

Har brukt mest 50 grs v-max,der de ramler sammen uten en trekning. Får noen gjennomskudd der også,men ser ikke så ille ut.

Skal også prøve 35 grs v-max når jeg får handlet det. Det ryktes at man da får bare innhull og ingenting ut.

 

Lykke til med jakten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...