Jump to content

Valg av lyddemper til 6,5x55, 308w og 9,3x62


Fort Hjort

Recommended Posts

Har planer om å montere lyddemper på tre løp. Lav vekt er vesentlig for 308-løpet og litt vesentlig for 9,3-løpet og for 6,5-løpet. Noen som har gode forslag til hva jeg kan gjøre for å slippe å kjøpe tre dempere?

 

Hadde i utgangspunktet tenkt å bruke samme demper på 308'n og 6,5'n siden de er omtrent like på tykkelse...

 

Vurderer derfor å bruke en A-tec CMM-4 på de og og en A-tec TMM-4 på 9,3'n.

 

Andre forslag?? CMM på de to groveste og TMM på 6,5?

 

Er litt redd at dempeeffekten kan bli forringet hvis jeg skal bruke 9,3 demper på noen av de andre løpene...

 

 

Fort Hjort...

best å holde for øra...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker samme demper på min 308 og 6.5x55. Jeg hadde en Hausken til min 308 og da jeg kjøpte en 6,5x55 ville jeg ha demper på denne også. Jeg snakket med Hausken på en villmarksmesse og fikk tipset fra han om å bruke samme demper :D . Han mente at det var så liten forskjell på dempingen at det var tull å ha en egen demper til 6,5 x55 rifla. Jeg har også en 9,3x62 som jeg vil montere demper på og lurer fortsatt på hvilken type jeg skal velge. Er kjempefornøyd med Hausken og tror nok det blir det denne gang også.

Link to comment
Share on other sites

Var innom ei sjappe og kikka på Hausken for et par dager siden. Der så jeg at de hadde produsert ca 30 mm lange fronter med forskjellig diameter på senterhullet til å sette på demperne. Da bør det jo være kurant å ha en front med 6,5 mm hull og en med .30 hull til demper som i utgangspunktet er beregnet på .30. Så kan man heller ha en som er tilpasset 9,3 på den grøvste. Kanskje sette på front uansett på den også. Da samler den ikke så mye fukt og skit og demper kanskje bittelitt bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...