Jump to content

Erfaringer med Yukon nattkikkert?


Fauen

Recommended Posts

Ser at det har kommer ny modell og ønsker å høre om noen har praktiske erfaringer?

 

De jeg har sett på er Yukon Ranger Pro og Yukon Exelon.

 

Altså ikke nattsikter, men rene mono kikkerter.

Bruksområdet som er tiltenkt er ren observasjon, samt å kunne komme seg ut på post før grålysninga.

 

Noen som har en formening om de er verdt å se på, samt forskjellen i bruksverdi mellom disse 2?

 

 

Takker på forhånd for gode råd :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg har en exelon, bruker den sjelden og derfor kan du få kjøpe den om du vil 3000,-

den er gen 1+, og samme hva de skryter av på egne websider er ikkje denne mer en den må være på 100 meter.

altså du ser bra ut til ca 60 meter og om du legger godviljen til kanskje 60 meter til i mørk natt, noe bedre i måne selvfølgelig.

 

kan bygges om til riflekikkert som du sikkert har sett på yukon sine sider..

Link to comment
Share on other sites

Orginale Gen1 monokikkerter er ikke mye "tess" når det er skikkelig mørkt ute, men det finnes løsninger som forbedrer ytelsene kraftig.

 

http://www.nvscopes.com/night%20vision% ... 0-810.html

 

Denne gir meget godt "lys". Denne må settes fast på kikkerten så man på ingen måte kan peke strålen inn mot tuben da det vil skade tuben nærmest momentant.

 

På en annen side vil jeg si at hvis man tenker på å kjøpe NV utstyr så for å faktisk se noe eller observere i mørkre så er det minimum Gen2+ som gjelder. Prisen er mange ganger ( rundt 10) høyere en Gen1 men kvaliteten og opplevelsen av å se i mørket er 100 ganger bedre..... litt sånn dårlig forklart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...