Jump to content

S & W Model 617


shark76

Recommended Posts

Du vil uten videre kunne skyte "VM Fin". Presisjonsdelen tillater 5min per serie, og de 7 sekundene skivene er borte er mer en god nok tid til å spenne opp hanen. Jeg vil ikke si revolveren er optimal til dette, men avtrekket er godt, og vekta gjør at rekyl ikke er noe tema. Faktisk nesten litt tung å skyte enhånds med pga tungt løp og små hull (Like stor som en M14, men med 5,6mm hull istedenfor 9.01mm). Den kan brukes i "Finfelt" også, men for å hevde deg må du lære å beherske "double action" (spennavtrekk). Spennavtrekket på en 617 kan være hardt siden .22lr er en randtenningspatron, og ofte trenger kraftigere anslag for å antennes (Dvs slagfjære kan ikke trimmes så langt ned som på et sentertent våpen). Du vil oppleve konkurransefortrinnet til rørtengenes 1kg avtrekksvekt når du kommer til serier med mange mål og 6-10sekunders skytetid.

 

"Hurtig Fin" er en utfordring med spennavtrekk, men ikke umulig. "Standard" har også korte skytetider, men lar seg gjøre.

 

617 er tillatt brukt i ganske mange programmer, men er mer et sånt "Den var fin, den vil jeg ha"-våpen. Jeg synes det er en helt grei motivasjon for å skaffe seg ett. Ville kanskje vurdert en 4-tommer fordi den veier litt mindre, men da mister man litt siktelinje.

 

Våpenkjøp er en subjektiv greie - kjøp det som gir deg godfølelesen!

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...