Jump to content

Dachs med hoven snute.


Bjørn Dybvik

Recommended Posts

Har en korthårs Dachs som har fått noen merkelige klumper på snuten.

Det begynte for et par dager siden med en klump under det ene øyet. Så kom det plutselig flere nedover snuten. De kunne komme og gå på forskjellige steder på kort tid. Han virker i god form. Kanskje littegranne redusert i forhold til vanlig, og litt dårligere matlyst.

 

Kan det være en slags allergisk reaksjon? Har tenkt på en ny type hundepølse som jeg hadde gitt til han for første gang ca på tidspunktet klumpene oppstod.

Link to comment
Share on other sites

Blir en tur til vet. i morra hvis det ikke bedrer seg. Syns det virker litt bedre nå enn tidligere i dag. Så kan jo hende det er i bedringa :-)

Det som er litt merkelig er at det virker som klumpene bare popper fram en liten stund for så å komme fram igjen seinere. Litt dårlig forklart men håper det er godt nok.

Link to comment
Share on other sites

har også korthårs dachs .en morgen jeg kom inn til hunden hadde den vabbler over hele hodet, så ut som vepsestikk og det så ut som han hadde en winerpølse under under hver leppe. dette forsvant når den var i aktivitet men kom igjen når den var i ro.

dette viste seg å være forgiftning av aluminium,da vi senere oppdaget at den hadde spist en hel leverposteiboks .den gule med unger på

Link to comment
Share on other sites

Jøss, det kan jo være det samme her da. Han hadde hatt en boks med leverpostei her om dagen. Han pleier bare å slikke den kjemisk rein for leverpostei. Men aldri noe tygging på selve boksen. Kan jo hende han har gjort dette denne gangen da. Ofte plukker vi bare opp boksen seinere der han pleier å ligge og kose seg. Skal uansett være obs på dette. Måtte din til noe behandling, eller gikk det over av seg selv?

Link to comment
Share on other sites

har også korthårs dachs .en morgen jeg kom inn til hunden hadde den vabbler over hele hodet, så ut som vepsestikk og det så ut som han hadde en winerpølse under under hver leppe. dette forsvant når den var i aktivitet men kom igjen når den var i ro.

dette viste seg å være forgiftning av aluminium,da vi senere oppdaget at den hadde spist en hel leverposteiboks .den gule med unger på

 

SPiste den opp en boks med gule unger?! :shock:

Link to comment
Share on other sites

I dag ser det heldigvis mye bedre ut :-)

Men skulle gjerne visst hva dette kom av. Skal hvertfall være mer forsiktig med leverposteibokser. Selv om jeg tviler litt på den i dette tilfellet. Burde jo ha funnet noen biter etter boksen i så fall. Men er det noen behandling for aluminiumforgiftning, eller må man bare la det gå sin gang?

Link to comment
Share on other sites

dette var en søndags morgen og bare ringevakt hos vetrinæren.skulle se det an og det ble ingen tur da hunden hadde oppadgående kurve på formen.jeg fant ikke spor av boksen jeg heller før jeg tråkket på en liten kule på 2-3mm som så ut som krøllet aluminiumsfolie bare med litt gulfarge.da husket jeg at han var båret rundt på en boks,og resten av boksen fant jeg aldri

Link to comment
Share on other sites

Hadde også en episode for ikke lenge siden der det gikk med en halv eske med konfekt.

Gikk til legen med han med en gang og fikk satt en sprøyte så han kastet opp. Det rareste var at dyrlegen som hadde jobbet med dette i over tyve år ikke hadde hørt om at det kunne være farlig for hunder med sjokolade. Han måtte ringe giftinformasjonen eller noe sånn for å høre hva de mente.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...