Jump to content

Spørsmål ang kjøp av våpenskap


jensemann23

Recommended Posts

Må våpenskapet være FG-godkjent for å få kjøpe pistol? Og må jeg eie skapet selv? (Svigerfar har et digert våpenskap stående, kan jeg oppbevare pistolen hos ham? )

 

Jeg har en middels stor safe (brannsafe) stående hjemme, er dette tilstrekkelig dersom den er boltet til veggen?

 

Ellers noen gode tips for å slippe å kjøpe en svindyrt skap?

Link to comment
Share on other sites

Må våpenskapet være FG-godkjent for å få kjøpe pistol?
Ja.

 

Og må jeg eie skapet selv? (Svigerfar har et digert våpenskap stående, kan jeg oppbevare pistolen hos ham? )
I utgangspunktet ja, men du kan alltids spørre onkelpoliti om lov - det skader neppe å spørre.

 

Jeg har en middels stor safe (brannsafe) stående hjemme, er dette tilstrekkelig dersom den er boltet til veggen?
Dersom den er FG-Godkjent (eller bedre?) så duger den i massevis.

 

Ellers noen gode tips for å slippe å kjøpe en svindyrt skap?
Ja, kjøp et billig et... Det finnes skap fra godt under 2000,-, kjøper du et billig geværskap slipper du kjøpe nytt om du skulle få lyst til å kjøpe deg gevær til å ha inni der, og i mellomtiden kan du ha andre ting du er redd for der samtidig.

 

Forøvrig er det skrevet vegger opp og vegger ned på forumet om akkurat våpenskap og regler, så om du tar deg tid til å bli kjent med søkefunksjonen på forumet får du sikkert vite myemye mere...

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring:

 

Hei, ville bare si min erfaring.

Jeg gikk på nettet å søkte etter rimeligste skap tror faktisk jeg brukte kelkoo, da fant jeg ett.

 

Mine krav var som følger:

- Rimelig

- Romselig

- tyngere enn 80 KG

 

Fant ett til tror butikken hett: sikkerhet hjemme eller noe i den duren.

 

Ble 2400.- ink frakt for min del.

 

Tipset må være:

Ikke tenk på hva du har i dag, tenk på hva du kjøper av våpen etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...