Jump to content

Valp med amputert klo


Hunter aja

Recommended Posts

Hei kammerater.

 

Har en valp på 5 uker som måtte amputere venstreklo på venstre fram fot.

I følge vetrinæren skulle ikke dette ha noe å bety for hunden da denne ikke har noe med balansen å gjøre.

Noen som har vert botri det samme å har erfaring med det?

Både jeg og fremtidig eier er spent på om hunden vil merke no til dette senere i livet.

Hunden er en Norsk elghund sort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri vært borti at kloen må amputeres. Men mang en gang har bikkjene mine knekt en eller fler klør helt inne i poten, og det har vært problemfritt. Bikkjene har gått like hardt og energisk og det ser ikke ut til å plage eller skape problemer i det hele tatt. Ihvertfall ikke mtp. balanse.

Vetrinæren har nok rett.

Link to comment
Share on other sites

Når støveren min brøt av tåa ble jeg forberedt av veterinær på at vi muligens - i aller værste fall - måtte amputere hele tåa.

Det ble heldig vis ikke noe av - men jeg ble fortalt at det ikke hadde hemmet henne i det hele tatt.

 

Men hvordan det er med utstilling og eksteriør vet jeg ikke. Dette bør jo også avtales (helst skriftlig) med valpekjøper.

Jeg har opplevd at selv med veterinærattest har hunden blitt bortdømt på utstilling.

Jeg har attest på en nerveskade i skuldra til støveren, etter ho ble påkjørt. Fikk til beskjed at dem ikke kunne ta dette til etteretning fordi dem ikke visste hvordan hunden var før. (ho har vel og merke HP fra før, veterinæren har sett henne MANGE ganger)... Veterinærer har ingen betydning for en stri dommer...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...