Jump to content

lav vekt på hund,foring


tjt

Recommended Posts

For flere ganger om dagen, om du har mulighet. Såsant ikke bikkja lider av en eller annen sykdom som stoffskifteproblemer eller annet, er det nok stressnivået som gjør den tynn. Min erfaring er at hunder som har ett stresset lynne sjelden får nok hold og forblir tynne.

Sålenge du bruker mye råvom bør den få i seg mye av både fett og proteiner. Se om du klarer å få roet bikkja på hjemmebane, eks. vis en egen helt usjenert plass i huset(bur?). Ellers er min mening at det er for mange feite bikkjer rundt i landet. De bør holdes slanke og lette :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte vel egentlig ikke på fysisk stress. Når jeg skrev stresset tenkte jeg mer på psykisk stress som pesing og ellers "uro" inne i hodet. Slett ikke sikkert at hunden din har det, men som jeg skrev er min erfaring at det kan være en av årsakene til høy forbrenning.

Selv bruker jeg kun tørrfor av merke 1st Choice til mine hunder, og den ene legger på seg mens den andre forblir tynn med ca. samme mengde for. Det foret jeg bruker nå i sesongen har 31% proteiner og 27% fett. I sommersesongen går jeg over på ett vanlig vedlikeholdsfor av samme merke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...