Jump to content

Brno 2 som går går av når bolten lukkes


Jodda

Recommended Posts

Har en trofast gammel sliter i våpenskapet som har vært med meg i 23 år nå. Sist jeg brukte den opplevde jeg at skuddet gikk når seg vippet av sikringa. Plukket derfor i dag frahverandre slutstykket for å se om det var noen synlig skade/slitasje, noe jeg ikke fant. Satte så sammen sluttstykket, og nå klikker børsa bare jeg lukker bolten...Har en teori om at det kan ha noe å gjøre med tappen fra avtrekket som går inn i sluttstykket og løser ut det når man tar avtrekket.

Det jeg lurer på er om noen har opplevd dette med tilsvarende rifle? Hva var i så fall galt? Blir det børemaker, eller kommer en av med å skifte delen selv? Og sist men ikke minst, er det kostnads berettiget? Cz 452 standard så jeg på tilbud til rundt 2 og en halv høvding.

(Vil ha tarmen meldte seg så klart på å skriker CZ 452 varmint. :D )

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for svar. :D Har prøvd å sette inn denne bolten i sluttstykket begge veier, og det samme er det samme.... Virker som om det er inngrepet som er utslitt. Det er i allefall veldig blankt og ser slitt ut. Rifla har jo sikkert gått noen 10 000 ner`med skudd på alle disse åra.

Nytt avtrekk er jo en mulighet, takk for tipset, skal sjekke det opp. Hadde vært greit med et avtrekk som ligner mer på de jeg har på de "større" riflene.

Har 3 "salonger" til. En Kongsberg enkelskudd fra 36, en Win. 94 og en Erma halvauto, men det er Brno`en som blir brukt.

Link to comment
Share on other sites

Ja da var nytt avtrekk på vei, men like etter bestillingen fant jeg ut hva som var galt med det gamle, så i fall noen skulle oppleve det samme som meg tar jeg med hva som feila børsa :)

Tok børsa ut av stokken og etter litt "fikling" viste det seg at bakerste bolten som holder avtrekket var på vei ut. Dette medførte at avtrekket ble stående skjeft og derfor ikke fikk tak/mistet taket når bolten/sikringa ble slått av/lukket. Etter at bolten og avtrekket kom på rett plass igjen, virker alt som det skal. Litt locktite på disse boltene kan kanskje være på sin plass. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...