Jump to content

Timer på Iphone


Lille Arne

Recommended Posts

Det slo meg en dag på banen at det måtte være mulig å lage programvare på en mobiltelefon som får den til å fungere som en timer. Mobilen har jo både mikrofon og høyttaler, og til og med de enkleste telefonene har vel nå "regnekraft" som langt overgår eldre timerkonstruksjoner(?).

 

Jeg googlet litt og fant ut at jeg selvfølgelig ikke er den første som har fått denne ideen. :oops:

 

Både Taurus og Surefire leverer applikasjoner som får en Iphone (og kanskje også en Ipod?) til å fungere som timer:

 

http://accurateshooter.wordpress.com/2009/12/04/10238/

 

Til overmål også gratis, så vidt jeg kan se.

 

Er det noen som har prøvd disse og kan fortelle om det er bra greier? Hvordan trives en Iphone under feltmessige forhold på en utendørs skytebane? (Nokiaen min må jo skiftes ut en dag... om ikke med det aller første)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei.

Jeg har begge programmene som er nevnt her.

 

Både Taurus og Surefire er gode, men hadde litt problemer med Surefire som ikke registrerte annet enn første skuddet.

Taurus funket bra på å registrere skuddene,men har ikke samme mulighetene som Surefire.

SF kan du maile resultatet blant annet.

Men syns Taures sitt ser bedre ut :)

Men de som har iphone kan jo laste det ned å prøve, jeg har ikke mye erfaring innen IPSC skyting, så skal ikke utale meg om de fungere som en opptimal timer :roll:

Men det er en fin greie til å trene med har jeg funnet ut :wink:

Jeg har bare lagt den i jakkelomma, man kan stille start tiden til maks 4sek på Taurus og på SF helt opp til 10 sek. så man rekker å legge den i lomma eller noe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...