Jump to content

Rottejakt


Robinson

Recommended Posts

Nå som kulda er her og snøen dekker alt, ser jeg at rottene blir frekke og viser seg på høylys dag. Jeg så hvor den forsvant , og det var mellom steinene i en hagemur jeg har bak søppeldunkene. Satt i stuevinduet og såg rotta stikke snuten ut flere ganger, akkurat som den sjekket om det var trygt. Men jeg kan ikke åpne stuevinduet, derimot fant jeg ut at ett lite luftevindu i kjelleren på 30x30 cm gav utsikt rett bak søppeldunken , og jeg kunne se rotta stikke hodet ut av og til. Avstand ca 2 meter. Hentet min 10/22 (heldempet) , og testet kikkerten på 2 meter. Bilde ble ganske uklart, men jeg kunne se det som trengtes. Så en blink ble satt opp på vaskerommet, og treffpunket ble konstantert til å være 3 cm.under siktepunkt på 2 m. Dermed ble luftevinduet sjekket igjen, og når jeg ikke så rotte åpnet jeg det forsiktig ,satte meg godt til rette med en god genser på og ventet. Det tok bare ett kvarter, så var rotta der og det ble det siste den gjorde. Ikke storviltjakt akkurat, men spennende likevel...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...