Jump to content

Ny .40 s&w


andvs

Recommended Posts

Er på utkikk etter en ny pistol, og hadde i utgangspunktet siktet meg inn på en Glock 35.

Mye er sagt om Glock, men da jeg trives veldig godt med min G 17 har jeg ingen motforestillinger mot å kjøpe en i .40s&w.

 

Men... Har kommet over en Para Ordnance P16 40 som frister! Noen som har noen inspill å komme med...?

Valgets kvaler...

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har noe å si om Para'en?

 

Mener jeg leste et sted at Glocken ikke er godkjen i praktisk, at den er for lang.

Så da er det nok para'en jeg kommer til å gå for hvis ikke det er noen som har noe negativt å si om den da...

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg leste et sted at Glocken ikke er godkjen i praktisk, at den er for lang.

 

G34 og G35 er lov å bruke til Praktisk, men ikke i Production division.

 

ParaOrd har jeg skutt med bare 2-3 ganger, så kan ikke uttale meg...

 

Lykke til med PO (ryddesalg på XXL også for P16 std).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt Para P16 i praktisk (standard). Jeg har veldig god erfaring med den når det gjelder funksjonalitet, jeg skjøt vel ca. 10 000 skudd med den uten feilfunk. Bra magasinkapasitet om du bygger om litt og greit å skaffe deler til om du vil bedre avtrekket osv... Men presisjonen var ikke spesielt bra og det vet jeg det er flere som har opplevd med PO i .40 S&W. I praktisk følte jeg ikke at det var et stort draw back, men i felt vil det spille større rolle.

Det er også ulik skjeftevinkel mellom PO og Glock.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har noe å si om Para'en?

 

Mener jeg leste et sted at Glocken ikke er godkjen i praktisk, at den er for lang.

Så da er det nok para'en jeg kommer til å gå for hvis ikke det er noen som har noe negativt å si om den da...

 

Jo, jeg har mye å si om Para Ordnance. Den er rå, raklete og kjip. Vel, det var vel kjukt påsmørt. Kjøper man den aller siste utgaven med super duper utdrageren, har man et lite problem hvis den ryker da det er en helt særegen utforming som ikke er kompatibel med vanlige aftermarket utdragere. Den virker dessuten ekstremt dårlig med korte patroner som 9mm og en del (de fleste) .40 sw. Den mater rett og slett ikke. For omfattende å forklare i detalj her , får komme tilbake til det senere kanskje.

 

Sleiden fin, blank og sexy, men de har valgt å frese sleide serateringa på en helr r----a måte som det er helt håpløst å få noe skikkelig tak i med fingerene. Bare å tapetsere hele sleiden med skateboard tape med en gang.

 

Avtrekk systeme er en del bedre enn før. Avtr. sko, hane/sear holder bedre klasse selv om hane/sear støpt, så går det ann å tune dem opp i stede for å kassere det hele og kjøpe nytt fra Wilson,STI, eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Skal du starte med militær for så å senere begynne med praktisk ville jeg valgt en 9mm pistol, som CZ eller Glock.

Liker Glock selv, men mange velger CZ som har litt mer tyngde og bedre avtrekk.

 

En kaliber 40 pistol til standardklassen i praktisk kan du kjøpe senere. Vil du starte med production klassen så er CZ og Glock ypperlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...