Jump to content

Løs top lever på Beretta 682


slemmo

Recommended Posts

Under bruk så sklir top leveren på hagla mi en halv millimeter opp for hver gang jeg lukker den igjen, et lite dunk med hånda så er den nede på plass igjen.

 

Har sett på skjematisk diagram for denne hagla at topleveren er festet i bunnen med en skrue og det er sikkert denne som må strammes.

 

Er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg åpner mekanismen eller holder det å skru ut skruene under ved avtrekkerbøylen for å komme til?

Link to comment
Share on other sites

Du må gjøre litt mer. Først så ta du av bak kappa phillips nr 2 normalt, bruk så en stor flat trekker, viktig at den faktisk er stor nok eller så ødelegger du bare skruen. Sru så ut bolten som holder kolben mot låsen. Først nå kan du begynne med avtrekkere osv. ellers så ødelegger du treverket.

 

Før du begynnger har du selvfølgelig slipt til skrutrekkere og bitz så de passer perfekt i de elendige sporene som Beretta bruker utvendig. Hvis du kjenner noen som er vant med å plukke fra hverandre panger er det ikke vrient å ta full demontering for rens når du først er i gang. Anebfaler at du tar ut hevarmen og sjekker denne da den sitter i et spor og er kun festet i dette med en skrue. Høres ut som om noe kan ha blitt slitt, falt av litt metall o.l sjekk dette nøye.

 

Husk ellers intet fett men høykvalitets olje når du remonterer. Samt rens forsiktig treverket innvendig hvis det skulle være noe løs flis eller spon, dritt etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da fant jeg problemet, mutteren som fester topleveren var rett og slett løsnet helt av. litt skruing og stramming så tenker jeg problemet er løst.

Løsner den igjen fester jeg med locktite.

 

På min var bolten den som ligner unbrako, men er bare sekskantet eller noe sånt.....jeg hadde den i alle fall i verktøyskrinet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...