Jump to content

ladedata for 22 250


båres

Recommended Posts

Tenkte å lade min 22 250 rem (1-14) med 45 grs barnes banded solid. Jeg har selfølgelig ikke laddata på denne kule e.l. Er usikker på hvor jeg skal legge meg på kruttmengden. Vil gjerne høre noen tips, har bare vv n 150 og norma 4 nå, men er glad for alle tips til alle sorter. Siden dette er ei homogen kule vil jeg helst høre litt rundt før jeg lader den. :?::?:

Link to comment
Share on other sites

hei, jeg fikk ikke denne kula til å gå i min tikka t 3. 22-250(1-14 stigning), den fungerte heller ikke med det nye lothar walther løpet(1-9 stigning) prøvde både vit 140-150-n560.

denne kula utgår hos meg ihvertfall, hvorfor den går dårlig har sikkert noen andre svar på her inne. Har en liten teori om at den høye hastigheten gjør at det legges igjen en del kopper etter kula i løpet??

Link to comment
Share on other sites

Skal begynne å lade til en Remington 700 vsf 22-250.

 

Noen som har ladedata til sierra varminter 50 grs spitzer? Krutt jeg har for hånden er N-140 og N-160

Å hva tror dere om den kula til gaupejakt?

 

Øyvind

 

36grs N-140. Patronlengde: 59,6mm. Snitt 1090 m/s i 24" pipe. Ga meget god presisjon. Gode kuler.

 

Har brukt denne kombinasjonen på rådyr en del ganger med gode resultat. Vil tro den gjør en god jobb i gaupa også.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skal begynne å lade til en Remington 700 vsf 22-250.

 

Noen som har ladedata til sierra varminter 50 grs spitzer? Krutt jeg har for hånden er N-140 og N-160

Å hva tror dere om den kula til gaupejakt?

 

Øyvind

 

36grs N-140. Patronlengde: 59,6mm. Snitt 1090 m/s i 24" pipe. Ga meget god presisjon. Gode kuler.

 

Har brukt denne kombinasjonen på rådyr en del ganger med gode resultat. Vil tro den gjør en god jobb i gaupa også.

 

Takk for svar=) Da blir det lading til helgen for å finne god ladninga. Hvilken samling fikk du med denna ladninga?

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...