Jump to content

Kiev open, Level 3 praktisk rifle


Kenny

Recommended Posts

Vi er en liten gjeng som har bestemt oss for å ta turen til Ukraina og skyte level 3 rifle match 7. mars.

 

Påmelding er 80 dollar, flybillett ca. 2500,- Tur retur.

Ammo kan kjøpes billig der nede, også spleiser vi på leiebil og hotell.

 

Stevnet er flyttet fra 7. februar, pga. Presidentvalg.

 

Vi har opprettet kontakt med arrangøren, og han er ekstremt hjelpsom mtp. Hotell booking og andre praktiske ting.

 

Vi reiser nedover tidlig fredag 5. mars, så er vi i Kiev ca. 1300,fikser hotell og oppbevaring av våpen så tar vi en tur på byen og koser oss. Det samme gjør vi sikkert på lørdag også, Bare koser oss litt mindre. :wink:

 

Noen vil dra hjem så snart vi er ferdig på søndag, men det er mulig noen av oss blir et par dager ekstra så vi får oppleve litt mere når vi først er i ett nytt land.

 

Det er noe usikkert hvordan det er å få våpen inn i landet, men det sjekker arrangøren opp for oss over ferien, så det kommer vi tilbake til, men det skulle ikke være noe problem!

 

Så. Om det er noen som vil henge seg på er det bare å skrike ut.

Hadde vært morro om vi ble en del Nordmenn som dro avgårde! Er jo ikke rare kostnadene heller!

Vi som har bestemt oss for å dra tilhører Oslo Feltskyttere.

 

Mvh. Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

 

Jeg var i Ukraina for noen år siden, dog i Odessa... Vil bare komme med noen opplysninger/tips.

Landet er tildels korrupt, det aller meste ordner seg med $.

Kommer du dit som mann, altså uten dame. Så vil du få tilbud om "sponsor" damer fra ALLE hold. Det være seg taxi sjåfør, Security på hotellet, i kiosken osv. Stort sett alle kan skaffe deg "sponsor" damer og dette ga hvertfall meg en stor bismak i en ellers megafin partyby som Odessa. At det er Prostitusjon/trafficking etc var jeg klar over, men ikke så "åpenlyst" som det faktisk var. Kjenner flere som også har vært i Kiev og det er samme problem der.

 

Et godt råd: Hold deg/dere nogenlunde edru så du vet hva du driver med. Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde vært meget betenkt å reist dit med våpen. Jeg ser for meg store problemer, både ved innreise og utreise. Godt mulig jeg er for sketisk nå, men jeg har vært i landet :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...