Jump to content

Åpne baner med liberal tilgang i Osloområdet


skyttis

Recommended Posts

Hei Kammer(rater)

 

Jeg har nylig flyttet til Oslo fra Trondheim og er på leting etter en bane i Osloområdet a la Jonsvannet i Trondheim.

 

Åpent fra 09 til 21 eller så lenge det er lyst og til 17 på lørdager. Dersom det ikke er egne arrangementer så er den tilgjengelig for alle medlemmer. Et sted du kan komme og sette opp pappen din på alt fra 25 til 500 meter og styre skytinga sjøl innenfor banens reglement. Trivelig og jovialt felleskap med praktisk, langhold, DFS, felt, jegere, Politi, svartkrutt, nesten alt som smeller. Kaffe og juging etter eget behov og evne til begrensning :oops:

 

Jeg er hovedsakelig jeger, men liker en og annen jegerfelt i løpet av vinteren og kan innimellom skyte litt langhold på gonger for morroa sin skyld. Tester litt forskjellig ammo fra tid til annen og synes det generelt er morro med skyting.

 

Så innspill tas imot med takk og alle kriterier trenger ikke å være innfridd. Jeg er ute etter et sted med liknende stemmning og tilgjengelighet.

 

God Jul og Godt Nytt År

Jon S aka skyttis

Link to comment
Share on other sites

Fra en trønder bosatt i Oslo til en annen.. Må jeg dessverre skuffe deg. Tørr påstå Jonsvannet overgår Løvenskiold banen, som vil være den naturlige sammenligningen i Oslo området. Flere til nok være uenig i det.. Men ettersom du ønsker en "liberal" skytebane med mulighet for å henge opp papp, må du nok kjøre ett stykke vekk fra oslo. Skulle du finne ett godt alternativn nære oslo, så tips meg gjerne. Har vært på leting etter noe tilsvarende selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Heisann!

 

Det finnes jo noen gonger på ca 300 meter som man kan skyte på fra 100-metersbanen på Løvenskiold. I tillegg er det selvsagt mulighet for å sette ut blinker i tilknytning til vollene på diverse avstander, så lenge det kan kombineres med annen aktivitet. Men er det skyting på både 100 og 200 meter, blir det vanskelig...

 

Vi i Skarpskytten har jegerskyting på 100 m på tirsdagskveldene i 2010, og første jegertrening starter etter påske. Med et lite forbehold så mener jeg vi starter 6. april, men det kan hende den tirsdagen er så nærme påska at det blir den 13. april.

 

Vi har også oppe til vurdering å få til organisert jegertrening på elektronikk på 200 meter, da enkelte medlemmer ønsker å prøve børsa på litt lengre avstand, men det var visst noe med ekstra slitasje på gummiduk osv når det skytes med jaktammo... Trodde det var derfor man betalte treningsavgift jeg da, men... :roll:

Jeg må komme tilbake med info på dette når det eventuelt blir en fast ordning. Uansett kan alle medlemmer kjøpe elektronikk-kort og bruke banen med den børsa de måtte ønske når det er terminfestet trening.

 

100-meteren er fordelt på følgende måte i år:

 

Mandag = Bærums

Tirsdag = Skarpskytten

Onsdag = Oslo Garnisons (OJFF frem til sommeren)

Torsdag = OJFF

Fredag & Lørdag = Oslo Vestre

 

Priser som gjelder generelt for alle lag:

Jaktskyting Treningsskyting kr. 100,-

Storviltprøve – Alle, 1. forsøk kr. 200,-

Omskyting storviltprøve kr. 50,- pr. gang

Storviltprøve – pr. ekstra kaliber kr. 50,- pr. kaliber (samme kveld)

 

Priser for Skarpskyttens medlemmer frem til 1. august 2009: Trening over to kvelder og skyteprøve:. kr.100,- (Les: Kom dere på banen tidlig!)

Link to comment
Share on other sites

Må vel forøvrig moderere meg litt, siden tråden har som tema "liberal tilgang" - det er det IKKE på Løvenskioldbanen. Men - det er jo lange åpningstider, og hvis man er medlem - og etterhvert tiltrodd medlem - hos et skytterlag der, så kan man skyte stort sett hele uka. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei.

Takk for svar. Skal teste Løvenskiold når påsken er over. Regner med å gjøre unna oppskytingen så fort som mulig. Så kan jeg bruke resten av tida til "morro".

 

Jeg kommer til å starte på Løvenskiold, men inntil jeg har funnet mitt nye "hjem"(kan hende det blir Løvenskiold) tar jeg gjerne imot tips om andre muligheter innen rimelig kjøreavstand fra Oslo.

 

Skyttis.

Link to comment
Share on other sites

Vi i Skarpskytten har jegerskyting på 100 m på tirsdagskveldene i 2010, og første jegertrening starter etter påske. Med et lite forbehold så mener jeg vi starter 6. april, men det kan hende den tirsdagen er så nærme påska at det blir den 13. april.

 

Priser som gjelder generelt for alle lag:

Jaktskyting Treningsskyting kr. 100,-

Storviltprøve – Alle, 1. forsøk kr. 200,-

Omskyting storviltprøve kr. 50,- pr. gang

Storviltprøve – pr. ekstra kaliber kr. 50,- pr. kaliber (samme kveld)

 

Priser for Skarpskyttens medlemmer frem til 1. august 2009: Trening over to kvelder og skyteprøve:. kr.100,- (Les: Kom dere på banen tidlig!)

Da har jeg kontrollsjekket, og fra 1700 i dag og så lenge lyset holder (maks kl 20) er det jegerskyting med Skarpskytten som arrangør. Jeg skal i hvertfall opp for å sette ny pers i tidlig avlagt jegerprøve! :D

Skyttis og andre er hjertelig velkomne!

Link to comment
Share on other sites

Skyttis, jeg har hatt en lignende tråd ute der noen vennlige sjeler har kommet med gode tips i løpet av påsken (takker!). Du kan ta en titt her;

viewtopic.php?f=84&t=28867

 

Jeg synes Ålerudmyra virket lovende. Har tenkt å prøve den og evt melde meg inn i Skarpskytten på Løvenskiold i tilegg. En tanke om samkjøring slo meg om du også vurderer Ålerudmyra..?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal i hvertfall opp for å sette ny pers i tidlig avlagt jegerprøve! :D

Tidleg elgjakt i Nordre Trønderland i år? :wink:

Tre ting som skal på plass i kveld:

* Koordinering av ammobestilling for jegerutvalget, ref tråd om Norma Jaktfelt

* Test av kamera for å montere på børsa - kommer sikkert litt testrapport etterhvert

* Oppskyting som bonus

 

Vinter-elgen i Namdalen skal få nyte vår og sommer før jeg kommer oppover... men til høsten - DA er det slutt! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...