Jump to content

Ombygging av LP1 til komprimert luft


Domino

Recommended Posts

Jeg er fortsatt veldig glad i min Steyr LP1 CO2-pistol selv om "alle" i dag har gått over til komprimert luft. Imidlertid har jeg registrert at det finnes et ombyggingssett som består av to luftbeholdere, manometer, påfyllingsadapter, og de nødvendige delene til ventilsystemet.

 

Er det noen av dere som har utført denne ombyggingen? Og i så fall, hvilke erfaringer har dere med dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Da er ombyggingen ferdig for lengst. Jeg fikk innvidd den første helga i september, med varierende resultat. Luftpatronen er nærmere 200g lettere en CO2-patronen, så pistolen var for lett. En mail til Nordby Gunshop løste dette problemet, da han har originale lodd på lager. Bilde kommer! Bortsett fra at det var bare en beholder i settet (jeg hadde misforstått) så funker alt så bra som man kan forvente når settet er originalt fra Steyr.

 

Meeen... Det jeg lurer på nå er om noen har kjennskap til denne kronografen? Jeg trenger å få kontrollert og justert hastigheten på luftpistolen, og dette virker som et OK alternativ til denne bruken. Jeg har prøvd å bruke en "vanlig" kronograf, men jeg syns det var vanskelig å få målinger med ei så lita kule. Det er mulig at dette hadde med varierende og ikke optimale lysforhold å gjøre...?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fortsatt veldig glad i min Steyr LP1 CO2-pistol selv om "alle" i dag har gått over til komprimert luft. Imidlertid har jeg registrert at det finnes et ombyggingssett som består av to luftbeholdere, manometer, påfyllingsadapter, og de nødvendige delene til ventilsystemet.

 

Er det noen av dere som har utført denne ombyggingen? Og i så fall, hvilke erfaringer har dere med dette?

 

Bare lurer på hvorfor du ville bygge om et velfungerende våpen :?:

 

Av miljøhensyn eller . . .

 

Jeg har 2 Feinwerkbau pistoler,, har registret at det går ann å bygge om dem også,,, men jeg syntes det er dyrt.

Så jeg vurderer heller å kjøpe nytt :D

 

( kommer sikkert en tråd med spørsmål som er stilt ørten ganger før,, :lol::lol: om det blir aktuelt med nykjøp )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...