Jump to content

På jakt etter damehagle


caveman

Recommended Posts

Min bedre halvdel har begynt å bli med på hare jakt, og synes dette er spennende. Leter nå etter ei billig brukt hagle til henne, gjærne kaliber 16 eller 20. Hvliken hagle passer best til ei dame på 50kg? Hun har prøvd hagla mi, ei Valmet 212 men hun klarer ikke hive den opp uten å lene seg bakover med overkroppen. Hode kommer for langt bak på kolben og hun dkyter opp og til venstre ca 30cm på 15m.

Hvilken hagle skal jeg lete etter?

Jeg har ikke så mye peiling på hagler, da jeg jakter mest med rifle.

Hun har ikke jegerprøven og garderoben min er full for lenge siden så jeg må satse på at hun får den registrert som leirduevåpen.

Link to comment
Share on other sites

Har ei Sabatti Short Jakt i våpenskapet, kort pipe og veldig lav vekt.

http://www.bruun.no/V%C3%A5pen/sabatti_short.htm

Mener at eg har sett denne også med betegnelsen Lady men er ikke helt sikker på det.

Alle Sabatti våpen leveres med livstidsgaranti på deler.

Kan kansje vere et alternativ..

Vet ikke om dette er den samme med litt annen benevnelse..

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=10108&prodid=10012

 

John

:D

Link to comment
Share on other sites

jeg så det :) Men hvis du går inn på bruun.no ser du at samme haglen heter kun short.... Så det er nok butikkene som har forskjellige navn på samme hagle, og axel bruun kaller den kun short av den grunn jeg nevnte. Noe som for meg virker naturlig da det kanskje ikke er så kult å måtte kjøpe en damehagle for å finne noe som passer...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...