Jump to content

F.N Browning .22 l.r erfaringar med denne??


offshoremann

Recommended Posts

Med fare for å virke grinebitersk i julesesongen, så har browning produsert en haug med pistoler i kal .22 i innpå 100 år.

 

Når du ikke skriver noe om hvilken modell du spør om og forutsetter at folk selv skal gå inn på Stenvaags sider og lete opp de pistolene du har spørsmål om, er det kanskje ikke så rart at svarene ikke står i kø ?? :wink:

 

Selv har jeg litt erfaring med Browning Buckmark som er en entrylevel pistol på linje med Ruger Mk II og litt med en International 150? som er i en "mellomklasse". Skulle jeg hatt en Browning .22 hadde det nok vært sistnevnte som ble valgt..

 

Forøvrig, en fortsatt god jul... :D

Link to comment
Share on other sites

Stenvaag har en mindre til salgs nå, en i klubben kjøpte en.

Så vidt jeg forstår så fungerer disse helt greit. Har medium størrelse grep, som er behagelige å holde i. Tror ikke det er noe galt med presisjon, men den mangler jo litt ”stæsh” i forhold til nye match pistoler, men de har jo ”gull” avtrekker da, det hjelper kanskje ;)

Link to comment
Share on other sites

...men de har jo ”gull” avtrekker da, det hjelper kanskje ;)

 

Nope! Det har de hatt i minst 50 år :D

 

Hvis det er snakk om mod. 150 eller forgjengeren. Ta med et målebånd å mål avstanden mellon siktene, den kan være for lang i forhold til dagens regelverk.

Presisjonen på de eldre Browningene er helt upåklagelig. Dette var vanlige matchvåpen før GSP'en og dens like gjorde inntog på banen.

Link to comment
Share on other sites

De hadde fra starten det enkle navnet "Browning Automatic Pistol Calibre .22 Long Rifle", og kom i modellene "Standard" og "Target". Standard modellen hadde lettvektsramme (Alu), ellers er de like.

De er igrunn bygget på samme lesten helt frem til i dag. Disse pistolene ble etter hvert til Mod. 150 og i dag er det en Buckmark.

 

Nå har jeg sett på pistolen hos Stenvaag, og det ser da ut som en ikke så alt for gammel mod. 150. Der kan du få mye morro for en grei penge. Det er altså en skikkelig Belgisk FN, ikke en kanadisk Buckmark. til tross for likheten.

 

Her i huset har vi en "Target" fra 1964 med 6 3/4" løp. Presisjonen er skremmende bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...