Jump to content

Carbon pipe??


caveman

Recommended Posts

Sitter å bestiller ny børse, Voere lbw. Den kan leveres med carbon pipe. Har ingen erfaring med piper av carbon. Har vært borti at remington aldri helt fikk til sine carbon piper.

Noen som vet + og - med carbon piper?

Hvordan tar carbon pipa opp varme? jeg skyter gjærne 100skudd på banen en ettermiddag.

Valget mitt står mellom carbon piper eller fluta varmit piper

 

Mine nye kalibre blir 22-250 og 338lm. Børsa blir solgt av http://www.jegeriet.no

 

Hjemmesida til Voere http://www.voere.com

 

 

På forhand takk :D

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder carbonviklede piper er det mye upløyd mark ennå. Når det er sagt så vet jeg om en godt kjent nordmann som bruker denne type løp på våpenet sitt, da i kaliber .22 LR. Har hørt at det blir gjort noen prøver og forsøk med dette i Trøndelag. Det beste svaret tror jeg du får ved å ringe Lars Nygaard på Vaabenhuset Nygård. Personlig tror jeg at ville venta med carbonvikla løp til egenskapene ble bevist i andre våpen enn .22.

Link to comment
Share on other sites

vell, jeg har hatt rifle med carbon omspunnet pipe noen år nå. En rem 700 VS i 308win laget av Rem custom shop. Så vidt jeg vet, er løpet laget av remington. Det er ett shielen matchløp som er dreid ned. Selve løpet er 33 mm tjukt, men hele rifla veier ikke mer en 3,3 kilo nypussa og uten kikkert.

Du spør hvordan pipa tar opp varme. Carbonet eller karbonet alt etter som, tar opp varmen og leder det vekk fra stålet uhyre kjapt. En 5 skudds serie, og karbonet er varmt men stålet er fortsatt kjølig. Man får mirage ganske kjapt også. I de fleste tilfellene er det ikke noe problem, da jeg i alle fall tar noen pauser. Håper dette hjelper litt. Hvis ikke, bare spør :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...