Jump to content

Røssler Titan 6 Lux 6,5x55


DanielB

Recommended Posts

Titanen kom i hus idag, på den står en Bushnell Legend 3-9x40

og 100 skudd ble med ut av butikken.

Jeg satser på at det blir innskyting i morgen - forhåpentligvis!

 

Har lest litt både her og der om våpenet og de få meningene er vel mildt sagt delte.

Var vanskelig å finne noe særlig info om våpenet i Norge,

men etter søk på RWS Titan ble det litt flere treff. Og det dukket ikke opp noe som avskrekket meg

fra å velge våpenet.

 

Personlig havnet jeg på denne fordi det var den som "passet" best til meg med tanke på

grep, kolbelengde, vekt etc etc... og jeg har vel holdt i de fleste av sammenlignbare våpen.

At det attpåtil er en systemrifle tar jeg som en bonus - har ingen planer om flere løp med det første,

men muligheten er jo der. :)

 

Gleder meg som en unge til imorgen!

Link to comment
Share on other sites

Hei kjøp siste utgave av jeger hund og våpen. der tester de Røssler titan 6. Riktig nok en helstokk utgave men det er er røssler. Fikk vist gode karakterer.

 

Selv har jeg bare så vidt holdt i ett par våpen men liker følelsen så hadde ikke tvilt på og kjøpe en skule jeg legge så mye penger i ett våpen :wink:

 

Ps. Velkommen og lykketil med ny børsa :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kunne ønske det var litt mere skriving om andre merker en Sauer, Tkka og Blaser. Man blir lei desse.

Typiske nye eksempel er Røssler, Merkel, Voere, Heym, etc, etc.

 

Tror enda ikke jeg har sett noen større diskusjoner om Merkel f.eks. Er det fordi ingen har dem eller er den så bra at det ikke er noe å skive om ?

Link to comment
Share on other sites

Grattis med ny rifle!

 

Fint om du kan dele litt av erfaringene dine med rifla med resten av oss da!:)

Bra at noen velger våpen som er litt "uvanlige". Synes Rössler titan er et spennede alternativ til resten av de mer vanlige riflene på markedet (les tikka, sako, blaser, sauer.....*gjesp* :wink: ). Faktisk så lurer jeg litt på hvorfor jeg ikke gikk for den selv..... :?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var millimetere fra å velge Røssler selv, men ville ikke ha aluminiums kasse.

 

Selv om bolten låser i løpet, og kassen ikke tar noe krefter, så var det likevel

det avgjørende for at jeg ikke valgte den. Hadde noe tung boltløft, men ikke

noe dramatisk til praktisk bruk. Det ble en Schultz i steden.

 

Men jeg likte røssleren. Den satt bra i neven.

Link to comment
Share on other sites

Da er Titanen innskutt - sånn grovt ihvertfall - minusgrader og vind gjorde at det ikke ble mer enn 15 skudd.

De to siste tre-skudds seriene hadde en samling på ca 35 - 37 mm på 100m, noe jeg er fornøyd med ettersom det var uten to-fot og andre "hjelpemidler". Enn så lenge får det duge, fin-innskytingen får jeg ta under litt andre forhold. :)

Ammo: Norma Elektron/Fågel 7.8gr

 

Kanskje det blir noe storfugl til jul i år... hmmmm... :D

 

Ellers er jeg veldig fornøyd så langt (vanskelig å si etter så få skudd men men), og hovedgrunnen tror jeg er at kolben er lang nok og dermed blir grepet og avtrekket mer avslappet. Prøvde Standard utgaven av samme rifla men den var merkbart kortere i kolben.

 

@S.O.N: Jeg hadde Schults som alternativ også men bikket da andre veien... :D

 

@FarbrorMerkel: Det er Merkel som produserer løpene til Røssler, såvidt jeg har fått med meg.

Link to comment
Share on other sites

@FarbrorMerkel: Det er Merkel som produserer løpene til Røssler, såvidt jeg har fått med meg.

 

Grattis och lycka till med studsaren. Tyckte själv att det var ett bra koncept, men den hade alldeles för många barnsjukdomar när jag köpte min för 4 år sedan. Det verkar lovande om man nu använder pipor från Merkel, istället för de pipor som satt på de första exemplaren som hade stora problem med rostangrepp.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Eg har en Røssler tita 6 S/S i 6,5x55 nå har eg skutt masse med den tipper eg har banket rundt 700 skudd i gjennom løpet på den og det eg kan si er at det er et topp våpen for meg.

Den fungerer når den skal ikke noe som eg kan henge fingeren på i det heile tatt så man trenger ikke tvile om man lurer på Røssler det er bare og kjøpe .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...