Jump to content

22-250 til BR?


sirKandal

Recommended Posts

Lurer på og prøve meg på web-cup'n med 22-250'n i år i tilleg til BR50.

men da kommer spørsmålet .... Hva er de beste kulene for dette?

Børsa er en Rem 700VS med org løp, kassa er retta hos Lopes og går greit med v-max til jaktbruk. Men har ikke forska noe på lading, så nå må jeg vel begynne og kikke litt på hva kuler og krutt jeg skal bruke :D

 

Alle tips motas med stor takk 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Jeg ville testet berger 50gr Match - eller en annen flatbase matchkule. I min 22-250 går V-Max skummelt bra - de er en Remington LV SF med demper. Bruker 140 krutt.

 

Edit: Litt bilder fra dagens skyting (39gr 140 - 40gr V-max @100meter) - landingene er ikke veiet. For ordens skyld - jeg har justert på siktet mellom samlingene. Det siste bildet er ferdig innskutt.

 

21042008008bm2.th.jpg

 

21042008010us8.th.jpg

 

21042008013wc0.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ja, nå er jeg ny medlem i Nidaros Benkeskytterklubb, og det forplikter vel litt, så nå er børsa levert til børsemaker for løpsskifte, slik at presisjon atter kan oppnåes. Det viste seg at gamlepipa var alldeles oppbrukt etter rundt 4000 skudd. Nå blir det til med innbrekking av løp,finpussing av ladninger og testing av presisjon. Blir den som den var når den var ny med originalløp,er det en eller annen som må passe seg 8)

En av samlingene som ble målt var da 6 mm på tre skudd, og det må da vel være ok??

Så er det opp til kjøttklumpen bak børsa, å levere når den tid kommer, hehe :lol::mrgreen:

 

Spent på om børsa duger på 500-metern

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...