Jump to content

Kuler som Norma/ andre slutter å produsere.


gordon setter

Recommended Posts

Ser med skrekk på Norma sin side www.norma.cc at nå har de fjernet produksjonen av sin 50g helmantelkule som jeg liker så godt til min 222.

De produserer nå kun 55g kula. Dette sikkert for at 223 er kalibret som erstatter 222 på en måte og 223 vil vel helst ha 55g kuler :)

 

I vår tok de bort 227/228 helmantelkula i kal 5,6x52R, noe som resulterte i at jeg solgte drillingen. Er kun S&B som nå har helmantelkule i dette kalibret, noe som gjorde at jeg valgte å selge, skulle S&B også slutte å lage denne kula så ville jeg blitt sittende med en drilling jeg ikke ville fått brukt, og sikkert ikke fått solgt.(Blyspiss kulene produsereres fortsatt hos Norma)

 

Ser jo å at utvalget av helmantelkuler i 45g til f.eks 22 hornet har krympet voldsomt de senere år. Sako sluttet å produsere sin 45g helmantel kule feks.

Sako har jo og sluttet som eneste produsent å lage kuler til 7x33

 

Til og med hylser i kal som feks 6,5x57R er ikke så lett å oppdrive lenger.

Går vi mot å få noen få standard patroner på sikt?? Hvor moro blir det? men handler vel om penger her som over alt ellers :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...