Jump to content

Spørsmål om Raufoss hylser


Jamt

Recommended Posts

Driver nå og forbereder meg til jaktfelt sesongen. Har fått meg ny kasse i børsa så jeg må hepresse alle hylsene. Så i et tankedødt :oops: øyeblikk ba jeg ungene ta alle hylsene oppi ei kasse. Dermed ble det et sammensurium av lot nr osv. Dette er 6.5*55

 

Det jeg lurer på er om det noe forskjell på hylseveggen og evt fabrikkat på hylsene. Og om det er lit variasjon slik at jeg bør sortere alle etter lot nummer igjen.

 

Ser det er 2 typer hovedsakelig. Den ene er krona i topp og nummerer på midten og RA stempel i bunn. Og de andre nyere hylsene er krona i toppen og hele lottnr i bunn. Ser ut til at de er fra 07-09. De andre er helt tilbake til 00.

 

Ett tilleggs spørsmål. Det er forster die som lager noen små striper rundt hele halsen. En merker såvidt at det er grader på hylse halsen. Har smørt hylsene både utvendig og innvendig i halsen.

 

Går forsåvidt greit i pressa, men det er disse små strekene som er jevne og går rundt hele og med samme avstand.

 

Har dette noen praktisk betydning eller vil halsen bli svekket.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...