Jump to content

Avtrekksvekt Rem 700 Tactical


AiC

Recommended Posts

Justerte avtrekket på børsa til 1 kg, men var på rådyrjakt i dag og fant ut att det var alt for lite! Noen som vet hva den originale vekten er, eller har sjanse til å måle det? Det er jo dette X-mark "pro" avtrekket, og børsa var som sagt Remington 700 Tactical.

 

Klarer ikke finne det på google heller bare så det er sagt.

 

Mange takk 8)

Link to comment
Share on other sites

2-2,5kg gitt! Såpass tungt altså! Leste en plass at avtrekket på Tactical var 40% lettere enn en vanlig 700 SPS, så da er det jo bare å regne, men hadde vært supert om noen her inne med en Tactical kunne målt, eventuelt gadd å rote frem en manual(som jeg ikke har) ol.

 

Nei altså følte bare att 1 kg var alt for lett i en stressende jaktsituasjon, det er jo nærmest bare å røre avtrekkeren så går skuddet av, og det føltes ikke helt gunstig på jakt, men fungerte helt primus på skytebanen :)

 

Måten jeg målte mens jeg stilte avtrekket var ved hjelp av fiskevekt ( :P ) og kontroll med 1 kilos sukkerpose. Blir dette helt felt? Føltes smart der og da :D

 

Hva er vanlig til jakt, det finnes kanskje ingen fasitsvar på dette?

Link to comment
Share on other sites

Remington er kjent for sine "advokat" avtrekk på x-antall kilo...

 

Mange jegere har det rundt 1,5kg

Når du føler at 1kg er for lett på jakt, så gjør du rett i å stille tyngre. Du må føle deg trygg i en stresset situasjon.

Jeg ville justert til 1,5kg først og prøvd med det i første omgang. Selv om jeg personlig aldri ville hatt det så tungt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...