Jump to content

kulestøping 460xvr


chopper

Recommended Posts

Fant ut at ranger rick i alaska lager kuler størrelse 535grain til 460xvr i 452.... sånt får man ikkje kjøpt der borte og sendt hit... kan man få laget no sånt her i Norge og er det noen her på kammeret som kan det? hadde vært artig med værstingkuler. tenkte meg rundt 500grain eller no sånt.

 

er det noen som kan lage støypetenger til sånt her....

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener 395 grs er tyngste kula til CPB i .452 kaliber, har sett noen tester hvor tunge kuler ikke har stabilisert i 460en. Prøv først den vekta før du forsøker tyngre. Om du ønsker kan du sikkert bestille ei custom blokk fra http://www.mountainmolds.com.

 

500 takler nok slike kulevekter som du er ute etter mye bedre, men så var det det å få erhvervs tilladelse på en da om du ikke er en av de få som fikk kjøpt en før rundskrivet i fjor vinter.

Link to comment
Share on other sites

han hadde vel ikke fortsatt å lage de om ikke de stabilisertes i en 460.... når kula e spesifisert til 460?

 

Selv om S&W laget .460 patronen så vil det ikke si de er de eneste som kamrer den i dag. Søk på feks Encore Custom så får du mange svar. Min egen .460 (og 500) er piper til Encore som gjør at du med enkle midler kan sette kula lenger ut og ha mye mer volum til rådighet, hvis det er behovet....

Link to comment
Share on other sites

bare en tanke som slo ned i hodet mitt, og da blir man litt ivrig her.... var ikke så heldig at æ fikk 500 før rundskrivet, men har en 460 i skapet.

den er nok laget for kulevekter på opptil 300 grain men orntlige blyklatter er festlige de og. trur at om man dro på safari, ville man nok føle seg litt bedre med kuler som gjorde litt arbeid når de kom fram. ikke så å forstå at ei leverevolutionkule på 200grain ikke har effekt ved 2300ft/s. konstaterer også at ei 395grain kule ladet med n120 ladet til det remmer og tøy kan holde, ikke har det flammehavet rundt tønneovergangen som de lettere kulen har. etter min fattige forstand tyder dette på bedre forbrenning og mindre slitasje på verktøy mhht gascutting.

 

arrester meg gjerne om jeg tar feil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...