Jump to content

links rifle i 6,5x55


Wiggen

Recommended Posts

min bror har bestemt seg for å slenge seg med på hjort og rådyrjakt til neste år, og trenger da et våpen. eneste problemet er at han har en liten hjernefeil som gjør at han fungerer best med venstre hånd. det fører til at han er linksskytter. sliter litt med å finne våpen til han da nesten ingen forhandlere i norge oppgir hvilke våpen de har i links. er det noen andre som han her på forumet som har erfaringer med hvor de har et brukbart utvalg av linksrifler? har sendt litt mail til noen forhandlere, men som vanlig er det ikke så lett å få svar av disse.

 

tenkte på et kurant bruksvåpen i den lavere prisklassen. nytt eller brukt spiller liten rolle... 6,5x55 eller lignende kaliber.

Link to comment
Share on other sites

http://www.vaabenhuset.no/rifler.htm

 

Kjempekurant bruksbørse, med upåklagelig presisjon. Har nylig fått min, men har testet ganske mye, og den samler svært godt på 100 m. Er ikke noe problem med 20-30mm samlinger med denne på 100 m. Dette blir toppjaktsbørsa mi.

 

Samtidig er det mange produsenter som leverer links, men prisen kan ofte skyte i været.

Savage kan være noe å titte på, er billige børser med god presisjon. Hadde tidligere en mod. 110, i 30.06, og den var ok å skyte med, men estetisk sett er den så som så. På min var det i alle fall stygt treverk, og treige mekanismer, men det smalt, og den traff.

 

Ellers har du Tikka, Browning, Schultz & Larsen Classic osv.

 

jaktogfriluft.no, wingevapen.no kan være verdt å stikke innom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...