Jump to content

Husqverna 1900 Super Lyx, erfaring?


Pumpkin

Recommended Posts

Heisann.

 

Har funnet ei nydelig rifle ved navn Husqverna 1900 Super Lyx.

Personlig viste jeg ikke at Husqverna hadde rifler, så er det noen som har erfaring med disse riflene osv?

 

http://www.jgjakt.com/Husqvarna_1900_Su ... 5228_.aspx

 

Vil dette være et bra kjøp, eller burde jeg brukt pengene på et annet merke ?

Dette er ei rifle som selges i sverige!

 

 

Takk for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Husqvarna 1900 er gode børser. Silkeglatt boltmekanisme og ofte gode løp. Dette er ihvertfall jeg og Jeger´n her på forumet enige om.

 

Rifla du har funnet er vel som ny uten å ha blitt brukt særlig mye vil jeg tro, men med en pris på 19900,- betaler du veldig mye for scroll og det svenskene kaller lull, lull :D

 

At foretningen finner en 1900 tilhenger som er villig til å betale dette er jeg ikke i tvil om, men om rifla er verdt denne prisen for deg som etter hva jeg forstår bare skal ha en ny og litt påkosted børse er en annen sak..? I dette prisleiet finner man jo nye fine rifler som Heym SR21, Sako 85 Bavarian og Schultz & Larsen Victory, som også kan sies å være litt lux og med en del mer moderne løsninger.

 

Her er en annen 1900 i samme prisleiet som jeg kunne ha tenkt meg om Lotto´n slo inn for en gangs skyld; http://www.huntershouse.dk/kat408-Rifle ... lland.html

 

Så oppsummert vil jeg si at Husqvarna 1900 er ei god børse, men at man kanskje må være 1900 entusiast for å ville betale den prisen de forlanger.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Husqarna 1900 lux har vel en av de flotteste låskasser som er bygd i moderne tid. Du skal lete lenge etter ei boltkasse som har en smidigere gange. Hadde jeg hatt behov hadde jeg kjøpt den uten og blunke. (hvis lommeboka sa det samme) :D

Link to comment
Share on other sites

Den har ligget ute til salgs ei stund, så det er ikke sikkert de finner den entusiasten så fort. Forsøk evt å prute litt. Husk at du også får avgift for eksporttillatelse og norsk MVA på toppen av summen. Den blir dermed noe drøy selv om det er et nydelig våpen. Du finner fine 1900'er for en langt hyggeligere sum om du ikke har hastverk. :wink:

Link to comment
Share on other sites

At foretningen finner en 1900 tilhenger som er villig til å betale dette er jeg ikke i tvil om, men om rifla er verdt denne prisen for deg som etter hva jeg forstår bare skal ha en ny og litt påkosted børse er en annen sak..? I dette prisleiet finner man jo nye fine rifler som Heym SR21, Sako 85 Bavarian og Schultz & Larsen Victory, som også kan sies å være litt lux og med en del mer moderne løsninger.

 

 

Hehe, den er rett å slett nydelig! Men om det er værd å betale så mye for den, tviler jeg også på..

Er så utrolig mye å velge i, så jeg klarer egentlig ikke å bestemme meg :P

 

Heym sine rifler er jo noe av det peneste jeg har sett ! Og ut fra det jeg har hørt, så er det en veldig komfertabel rifle å skyte med!

 

Tror egentlig jeg slår fra meg 1900'en, og ser litt mer på Heym å Sauer :)

Tips tas imot med stor takk ! Rifle til 12 000 - 20 000,- :)

Link to comment
Share on other sites

Heym SR21 har jeg så vidt tafset litt på. Gir et meget godt inntrykk, men pistolgrepet er helt rett uten noen handswell. Det falt ikke godt i hånda mi.

 

En 1900 super lyx er jo et nydelig våpen da. Jeg vil si det er hipp som happ. Har selv en forkjærlighet for Sauer 202, men det er basert mer på følelser enn noe annet. Den sitter som støpt i hånda mi, og alt med den bortsett fra det utstikkende 5-skuddsmagasinet tiltaler meg veldig. Er også usikker på om det går an å lade den fra toppen, eller om du må ta ut magasinet for å lade om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...