Jump to content

Tikka T3 - 223 Utkaster Problemer


S.O.N

Recommended Posts

Opplever oftere og oftere at utdrageren slepper hylsa devis ute av kammeret og/eller at den blir liggende på toppen av magasinet og man må snu børsa opp ned eller pirke den ut får hånd. kaliberet er forøvrigt i dette tilfelle 223 Rem.

 

Er det noe man kan gjøre selv med dette, eller er det den fjærbelastede utdrageren som er slitt i profilen og man må bare prøve og få den skiftet ut ?

 

Alt er renset og pusset, så det er ikke noe dritt som er i veien.

Link to comment
Share on other sites

Skjøt med Lake City og Remington hylser i dag, og det var like ille begge deler.

Men......når jeg tenker etter så var det mest ille med Remington hylsene.

Det var omtrent ikke en som kom ut av børsa på en skikkelig måte.

 

Det har fra børsa var ny vært litt trøblete utkaster funksjon, men nå er

det så ille at det ikke kan tolereres lenger, så noe må gjøres. Har sammenlignet

med andre som har tilsvarende børse, og der spretter dem så fint ut, men det

er ikke godt å se om det er noen åpenbare forskjeller på utdrageren.

 

Frister og ta ut den utkasteren og file litt på den, men hadde jo vært greit

å høre om noen har gjort tilsvarende fix, eller om det beste er å

levere sluttstykket til en børsemaker (men da koster det jo penger).

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte 1000 stk Federal, og dem funket sånn tålig bra også, men det var nødvendig og vere rask med bolten, ellers ble dem liggende.

 

I dag vet jeg at det hadde vært grunnlag for reklamasjon (undetr tvil), men det var slik i grenseland at man ikke kunne vere sikker.

 

Fokus nå er jo å få dette fikset, og om det er å hoppe på med fila, stramme fjærer eller noe annet så er det det viktigeste.

Link to comment
Share on other sites

Renset og rent.

 

Man ser jo også at utkasteren legger seg helt inntil bolten. Tror rett og slett at selve utdrager doggen ikke er noe god. Skal veldigt lite sidebevegelse på hylsa før den slepper. Da detter hylsa av med en gang den forlater kammeret og kommer ut i bolt rommet.

 

Blir nok å sjekke hva en ny slik utdrager koster, men funderer litt på om jeg skal bruke fila litt først og se om det hjeper.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...