Jump to content

Pelsen løsner ikke ved napping (PBGV)


Ilatad

Recommended Posts

Hei

Jeg har en PBGV valp på 6mnd som begynner å bli langhåret, men pelsen løsner ikke når jeg napper han. Vi var på jakt sammen med Ranger og hans PBGV Ares og pelsen til Ares løsnet veldig lett..

Er det for tidlig å nappe pelsen til en 6mnd gammel valp?

Noen tanker?

Link to comment
Share on other sites

Cuuuuuuuster! :lol: Ja Ares må nappes han og! :lol:

 

Men seriøst, jeg har sjøl prøvd å nappe i pelsen til Casper, og syntes den satt noe j**lig! Føles som å nappe i underull, og ikke godt for valpen stakkar.

 

Kanskje det er som du sier Custer, vente til det begynner å slippe av seg sjøl?

 

Andre med gode tips?

Link to comment
Share on other sites

Om pälsen inte släpper, så är den helt enkelt inte mogen för att plockas. Svårare än så är det faktiskt inte :wink:

 

Således bara att vänta tills den är mogen och släpper lätt innan du plockar. Plockar man en strävhårspäls som inte är mogen för det så ägnar man sig åt djurplågeri enligt mig!

 

<-- Utbildad och diplomaterad hundtrimmare bla 8)

Link to comment
Share on other sites

Enig med Jämta. Har ei strihårsdachs tispe. Husker at pelsen satt noe helt j...ig når hun var ung. Hadde noen fjoner på hodet bl.a.som satt skikkelig fast.

Ventet med å nappe til det var "modent" og da var det ikke noe problem. Vent til bikkja di blir bortimot året du, så kan du nok nappe...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...