Jump to content

Kikkertsikte, hylsene treffer rattet på H.side


Neowulf

Recommended Posts

Heisann

 

Prøvde søk funksjonen men fant ikke noe om dette. :mrgreen:

 

Har en Ruger Mini 14 target halvauto, med en kikket med et relativt stort ratt på høyre siden som hylsene treffer når de blir kastet ut av våpenet.

Jeg har tenkt å kjøpe en kikkert av bedre kvalitet etterhvært men ønsker først å eliminere faren for skade på kikkerten pga. hylseutkastet.

 

:arrow: -Finnes det noe man kan montere på rifla slik at hylsene ikke treffer rattet ? jeg hadde først kikkerten direkte på rifla men når jeg oppdaget dette monterte jeg en picadillyskinne i et forsøk på å få kikkerten litt opp fra geværet men synes ikke det var noe sucsess....

 

:arrow: -hvilke kikkerter har extremt småe ratt eller ennå bedre , bare ratt over og på venstre siden?

kikkerten jeg har i dag er 4,5-14x50 og jeg vil ha dette minimum eller 4,5-14x56 sånn ca, (den jeg har i dag er kinavare det blir ikke den neste)

 

:idea: -sånn på siden av alt dette leter jeg etter en slags mansjett for øye for å hindre lys inn fra siden , noen som vet hvor dette selges?-

 

 

 

 

MVH

Vegar

Link to comment
Share on other sites

grei ide men småe knapper er å foretrekke, min kikkert er en kina-kopi av leupold m4 med mildot tror jeg den heter, den kan ikke vries 90grader for da kommer rattet på v.side ned (fokusknott, tror ikke orginalen har denne knotten) , den har relativt store ratt og jeg har sett noen modeller med relativt slanke ratt som er mere aktuelle.

 

sett litt på zeiss med avstandsmåler , hvordan festes den? ser ikke ut som det passer ringer på den.

 

fikk et tips om "shell deflector" kjempegreier :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...