Jump to content

Pris for harejakt på åremål


dotsupen

Recommended Posts

Jeg leier et lite terreng (kun harejakt) sammen med en kamerat. Vi betaler 1,-. for målet.

Pris og kvalitet henger selvsagt ofte nøye sammen, men å ta noe særlig mer en 1,-for harejakt er drøyt synes jeg.

Familien har hytte mitt i terrenget, og vi aksepterer denne prisen så lenge vi kan jakte fra trappa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leier terreng v/Krødern ca 5000 mål, og betaler 1 kr målet.

Terrenget ligger helt nede v vannet, og det er endel rådyr og hjort der, samt elg. Dette terrenget er nok under gjennomsnitt, da også gaupa gjør bra innhogg her, men jeg har hatt noen fine loser og felt to harer denne sesongen, De terrengene som ligger høyere opp mot fjellet er nok mye bedre, men der tar grunneieren 2kr målet!

 

Første uka i elgjakta er hellig og da må jeg vike, men så er det jo hjortejakt og videre elgjakt, og da er det jo de som har første pri i de delene av terrenget hvor de skal gå. Når det er sagt så løser dette seg ved god kommunikasjon. Feks hjortejegerne tjener nok på å ha en støver virrende nederst i terrenget når de sitter i høyden, fort vekk at det støkkes noen dyr oppover!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...