Jump to content

Test av ekspansjon - riflekuler


300en

Recommended Posts

Hvorfor må plasten bort? Og hvorfor må vannet fryses til?

 

Jeg gjør som Jørund Lien, bruker av og til fordi det er lettere å holde på med og det tar kortere tid å samle sammen 4 kanner med vann enn 2 bæreposer med aviser. Is gir så si nøyaktig samme utseende på kulene som ved skyting i avis/kataloger, noe som vil si at det er tilnærmet likt. Grunnen til at det må fryses er at vann er me hardere for kula å møte enn sprø is. Plasten må bort fra kannene for ellers så stopper kula i første kanna og da får den en enorm motstad

Link to comment
Share on other sites

Å simulere ælj er en vitenskap som ligger langt utenfor mine fatteevner. Har skutt dusinvis av kuler i plastkanner med vann jeg, og har aldri opplevd at plasten har vært til hinder.

 

Poenget er vel å sammenlikne kulene? Og da er det vel det media som er enklest å bruke som er mest hensiktsmessig.

Link to comment
Share on other sites

Har aldri sagt at plasten er i veien ved skyting i kanner med vann. Jeg sa at når jeg skyter på is som er froset i kanner så fjerner jeg plasten for DA er den i veien og gir kula altfor stor belastning enn det som er realiteten pga kula stopper halvveis inn i første kanne. Grunnen til at JEG av og til bruker is er at det gir likt resultat som ved skyting i våte tlfkataloger. Samme resultatet får ihvertfall ikke jeg når jeg skyter i vannkanner. Og det er vel som du sier, man skal sammenligne kuler. Og når jeg har skutt sikkert 100 forskjellige kuler i våte aviser, så kan jeg av og til skyte i is for da får jeg samme resultat, altså kan jeg da sammenligne med tidligere kuler skutt i vått papir.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...