Jump to content

J Point optima eller Doctor som sikte nr 2?


Cardinal

Recommended Posts

Planer om å montere sikte nr 2 på rifla men er ikke sikker på hvilken av disse jeg burde gå for. Doctor er nok noe bedre men er også dyrere... Hva er det beste kjøpet? Er Doctor'en verdt det ekstra den koster?

Noen som har erfaringer med dem?

 

Er også litt usikker på om jeg skal gå for 3.5/4 MOA dot eller 7/8 moa... Anbefalinger?

Link to comment
Share on other sites

Forskjellene er små, men merkbarre. jeg har en docter(fra interarms 3000,-) og en RDP2(fra practac 1400,-).

 

Om det er verdt prisforskjellen må nesten du finne ut av, men for meg som er veldig sær og kresen så er det verdt det når en skal bruke de på jakt, praktisk er annerledes da det er dagslys som regel. synes man får for mye grønnskjær i linsene på di billige versionene i skumringen.

 

Ville gått for 3.5 dot. da den er såpass lyssterk at det ikke er noe problem å finne prikken. synes 3,5 er på i overkant stor også hvis en skal skyt på litt avstand. men det er jo smak og behag.

Link to comment
Share on other sites

Skal du kun bruke den til praktisk rifle, så hadde jeg ville gått for den store "dotten". Jeg har JPoint i begge størrelsene, hadde først den med den lille prikken på rifla, men fant ut at det var bedre med den store. Har nå montert den lille på Benellien. Da veg vil bruke prikken på lengre hold på hagla enn på rifla.

 

JPointen koster vel $ 299 hos Brownells

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...