Jump to content

Noen som vet vilket red dot sikte dette er?


Kurt-Inge

Recommended Posts

Fint du fikk tak i et sikte.

 

Men det der er vel kanske til en softgun/paintball ? Pga forholdsvis åpent synsfelt gjennom siktet. Fint i paintballkrig så får man et mer åpent synsfelt på korte hold.

 

Men ligna litt på et søkelys fra en Tysk U-båt :)

Link to comment
Share on other sites

hehe er stort ja og ser nokk litt merkeli ut montert på men det gjør ikke noe:) fekk også eit anna red dot sikte med som er mye mindre og som ser bedre ut på pistolen men som er bare 2 valg på ang hvor sterk dotten skal ver, det bruker eg nå intill eg får brukt dette.

Link to comment
Share on other sites

Men du skriver at det er en fin "dot" som synes på lang avstand.

 

Er det laserprikk som lyser på målet eller rød prikk inni siktet ? for hvis det er en rød prikk inni siktet (noe det antagelig er) så kan du jo sikte på månen, og fremdeles se prikken. Uansett hvor langt unna ting er vil du se den prikken, for den er jo inni siktet :)

 

Game-on har 21-11mm skinner til 129 kr, kanskje du kan bruke en sånn?

Link to comment
Share on other sites

hehe, vet jo det, men mener at prikken ikke er så kraftig og stor lissom så den dekker ikke store deler av det eg skal skyte på.

Her er det andre som eg har på nå, er ikke så stort og tar seg bedre ut på pistolen, men synest dotten på det andre var finere og klarere og 11 forskjellige styrker så foretrekker og få brukt det store istedefor.

regner med dette som er på nå er sånt billi til rundt 200kr?

reddot3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jupp, er klar over det. Hærpa vel min første kikkert for 25 år siden :)

 

Men er bare på fjærgevær dette er et problem. på PCP eller Co våpen kan man sette på hva som helst.

 

Men setter man på en dempet montasje (dampamount) er det ikke noe problem. På kraftige gevær kan det være mer et issue å fa montasjen til å sto i ro. På en del skinnemontasjer er det settskruer som man kan skru ned igeværet. Noen gevær har hull midt i skinna og da sitter det.

 

AGS leverer kikkerter som tåler kraftig dobbeltrekyl uten å gå i stykker.

 

Surt å fise en dyr 8x32 pga man dropper dampamounten :)

 

Men nå koster ikke den 8x32 mer enn 1600 kroner, så lever den en stund er det greit :)

 

Selv om man ikke skal forvente seg all verden til den prisen selvfølgelig, men det får tiden vise :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...