Jump to content

Rana og omegn - egnet testbane?


Stefflus

Recommended Posts

Jeg vet det fins en million tråder av denne typen, og tenkte først å låne en av dem, men da treffer jeg ikke målgruppen min; nemlig hjemmeladere i Rana og omegn :?

 

Jeg har drøftet dette litt med bekjente hjemmeladere, deriblant børsemaker på Rana Jakt og Villmark som har presserende behov for egnet testbane, men vi er jevnt over bare enige om at vi er i beit.

Jeg er medlem i Røvassdalen skytterlag (DFS), og har tidligere skutt endel på papp der, men siden jeg har begynt å jobbe dagtid har jeg nå ikke mulighet til å skyte på dagtid midt i uka. Lørdager er det ofte aktive medlemmer som trener på elektronikk, og søndager er det ikke mulighet der. Dessuten skråner bakken 2m ned foran standplass, så man måtte skapt seg et like høyt stativ hvis man skulle sette en kronograf der.

Jeg er også medlem i Hemnes Elgjægerforening, og banen i Klubben ville vært perfekt til formålet hadde det ikke vært for at den ligger midt i et elgvald, og at det derfor stiller seg litt vanskelig i tiden før og under elgjakta. Dessuten dekker baneinstruksen bare tirsdager og torsdager i perioden Mai-September. Vi får se på muligheter ved neste årsmøte.

 

Jeg vet det er en drøss med hjemmeladere i regionen, og noen må da lese her, så jeg spør: -Hvor tester dere?

Eventuelt hvis dere også er i beit: -Skal vi prøve å få til noe/hvor mange er vi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...