Jump to content

Martriale i AR 15 lowere


Hassel

Recommended Posts

Uten at jeg er noen metallingeniør vil jeg tro at dette er bare litt hype fra tyske våpenprodusenter.. dvs Constructal F53 er vel en aluminiumslegering ganske lik 7075 T6 aluminium, som vanligvis blir brukt på AR-15 lowere fra de store produsentene (Bushmaster, DPMS). Billet er barre, dvs delene skjæres ut fra den.. i motsetning til Forged (=støpt) som også noen AR-15 lowere/deler blir.

Hva er det du skal "bygge"? lage ar-15 deler selv fra ei aluminiumsbarre?

Link to comment
Share on other sites

Må korrigere meg selv litt her.. "Forged" ar-15 deler blir ikke støpt, men aluminiumslegeringa blir støpt i en form som delene så skjæres ut ifra. "Cast" derimot er derimot deler som blir støpt.

En "Billet" legering har muligheten til å være sterkere, fordi den ikke trenger å være en legering som kan støpes i form.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke tenkt på file ut en ny lower nei... Oly loweren har hosta på fler typer ammo, både slapp hjemmerulla og sint militær ferdigsmell. Det er jo litt gøy med 4-5 Alfa treff pr skive, men det er ikke helt i henhold til reglementet. Dessuten er det nå min mening at det er mer gøy med helauto når du faktisk kan bestemme selv når det skal være slik, og kongen sponser ammo'n.

Link to comment
Share on other sites

Husker du klaget på den en gang tidligere :) Grunnen til at den er ivrig vil normalt være at sluttstykket ikke går langt nok tilbake til å spenne avtrekksmekanismen - men langt nok til å kaste ut hylse og kamre ny patron. Da hjelper vanligvis sterk ammo, men hvis det heller ikke funker.... Har du funnet en løsning siden du skal mekke med alu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...