Jump to content

Walther KSP 200


Deng

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en Walther KSP 200, og den kiler seg ofte.

Jeg er ganske ny, men fått tips fra de erfarende i klubben at magasinet kan være problemet.

Men da jeg kontaktet flere forhandlere, viser deg seg at det er vanskelig å få tak i nytt magasin.

Noen som kan hjelpe meg ? Nytt/bruk ?

 

Hilsen

James Deng

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Børselars ga nettopp min gamle KSP200 et nytt hjem. Den hadde to velfungerende magasiner. Vel... De fungerte så lenge de fikk rette maten. Stort sett all Eley var ubrukelig, unntatt brun (Eley Standard?) og Stenvaag (som jo også er Eley av noe slag). CCI Standard fungerte supert i KSP-en min. Ring og spør Petter Bratli om å få kjøpe de gamle magasinene mine.

 

Ellers så hadde jeg jo en del innkjøringsproblemer og måtte bryte litt på magasinleppene for å få skuddene til å mate sånn høvelig fint. Du kan jo prøve deg forsiktig fram. Det fine med russiske våpen er at de tåler litt deng uten å gå i "tusen bitar".

 

For øvrig så vil jeg egentlig råde deg til å skifte til en annen .22 når du har fått litt følelse med skytinga og ser at dette er noe du kommer til å fortsette med. KSP-en er for lengst ute av markedet, og så snart du har en brekkasje av noe slag kan det bli vanskelig/umulig/kjempedyrt å få tak i nye deler.

 

Selv har jeg skutt med KSP siden 2005 og jeg fikk den aldri ordentlig til. Rekylopptaket er ikke bra, og kjernelinja blir litt for høy. I tillegg synes jeg baksiktet var noe trangt (det er selvfølgelig en enklere sak å fikse "man tager en fil...osv"). Har nå byttet til en splitter ny Pardini, og merker klar forbedring allerede. Men det er klart at det er en investering man først tar når man ser om man vil drive med skyting lenge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...