Jump to content

Jervenduken Thermo Hunter Vs Ekstrem


ahatleskog

Recommended Posts

Hvis du skal bruke den til å overnatte i mot slutten av jakta hadde jeg valgt ekstrem. Denne er en litt varmere og fungere fint som erstatter for sovepose. Jeg spenner bare opp duken mellom to trær og legger liggeunderlaget inni. Godt og varmt :D

 

Jeg har i tillegg en thermo mini hunter om jeg har i sekken hele tiden. Den er genial å tre over seg når det blir kaldt på post eller hvis jeg skal ta lunsj i ruskevær. Denne er en del mindre og lettere enn ektrem og tar ikke da så stor plass i sekken.

 

Men til ditt bruk med overnattinger hadde jeg ikke hvert i tvil. Ekstrem holder det lille ekstra på varmen som er godt og ha natta igjennom ei natt seinhøstes

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hunter om du skal bære mest (ellar kasskje aller helst uvattert!), Ekstrem om du skal ligge eller postere mest.

Duker med fyll krever mer disiplin hva angår våte støvler inni, og bruk som underlag på lyng og mose etc. En uvattert er tørr bare du rister den, en vattert duk "er og blir" våt til du kommer hjem.

 

Har ikke erfaring med andre duker enn jerven.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...