Jump to content

uregistrert hagle


pate

Recommended Posts

Du skal skrive "gjelder arv" i søknaden (og muligens dokumentere slektsforholdet på vedlegg - spør på våpenkontoret ditt), og så lenge denne er fra en slektning som er i direkte linje i din slekt (Sønn, far, mor, farfar etc) så bør vel søknaden innvilges, og våpenet skal IKKE inngå i din jaktgarderobe. Det er anledning til å arve intil tre halger OG/ELLER rifler.

 

Du kan ha seks komplette jaktvåpen i din jaktgarderobe.

Link to comment
Share on other sites

Slike våpen skal ikke inngå i garderoben nå når du søker nei, MEN neste gang du søker om et våpen som SKAL inn i garderoben telles de med! Dermed er hele utsagnet bare bløff fra ende til annen.....

 

Her er det nok det lokale våpenkontoret som ikke kan sakene sine. Jeg har flere ganger måtte forklare hvordan reglene er når jeg lever ny søknad. Selv når jeg leverte søknad på Ar15 så mente våpenkontoret jeg hadde mange nok jaktvåpen...

 

Men som du nevner så er det en fordel å kunne dokumentere at dette er arv. Søker bør derfor ta vare på søknaden hvor det står skrevet arv, ikke kaste kopien når våpenkortet kommer.

Link to comment
Share on other sites

Mener helt bestemt at det blir anmerket i registret på hvilket ervervsgrunnlag du får innvilget våpenet på, øvelse/konkurranse, jakt eller affeksjon (evt samling for de som er så heldige) Om du da plutselig har fått full jaktgarderobe pga arvevåpen er det noen på våpenkontoret ditt som ikke har gjort jobben sin!

 

Men som Wadcutter sier: Ta vare på kopien av søknaden, sånn for sikkerhets skyld.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...