Jump to content

Forskjell på, og info om Picatinny og Weaver.


frisken

Recommended Posts

Har nå søkt her på kammeret, på google og ellers litt rundt omkring og funnet noe info om begge disse variantene.

 

Det store spørsmålet nå er hvem har rett og hvem tar feil?

Noen sier at Weaver er det greieste for da kan du bruke ringer ol. som er laget til Weaver og Picatinny, mens på Picatinny kan du kun bruke utstyr som er laget for denne og ikke Weaver.

Andre sier det stikk motsatte, altså at alt kan brukes på Picatinny, men ikke på Weaver.

Kan trygt si jeg er noget forvirret.

Er det noen her som har FASITEN, og ikke bare synser?

Det greiest må jo være å gå til anskaffelse av den typen som kan bruke alle varianter av ringer ol.

 

Hvor innen landets grenser kan man få kjøpt stålrails av disse typene?

Har leita rundt, men finner kun Warne Picatinnyrails i den utdaterte katalogen til Jaktdepotet.

Koster virkelig bare railen over 1000,-?

 

Planen er å kombinere en av disse variantene med en Warne QD variant eller Leupold QRW, er det sånn at Warne er tilpassa Picatinny og Leupold er tilpassa Weaver?

 

Tror jeg ender opp med og prøve en av disse skinnene på en Howa Hogue, finnes det skinner som passer denne?

Og hvordan monterer jeg skinna? Børsemakerjobb?

 

Er som dere skjønner grønn på disse skinnene, og håper noen kan oppklare det grøvste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...