Jump to content

Remington seven Custom


ThomasS

Recommended Posts

Om ikke noe uforutsett har skjedd uten min viten er denne børsa satt av til meg i påvente av søknad. Snakket med Lars Erik om denne den dagen den ble lagt ut og vi gjorde avtale på denne. Selger må bruke den ut sesongen da han ikke rekker å ta stoviltprøven med den nye børsa (blaser tror jeg ) han har kjøpt og byttet ut denne i.

 

Det er ikke noe problem å få plass til 458 pipe i denne stokken. Jeg har hatt 450 i seven og har socom i sevenkassa nå, 450 anbefales på det sterkeste og socompipa mi blir kappet og kamret opp til 450 igjen, grunnet tryggere mating. Min er da bygd på SS seven og nå med KKC stokk

Den på bildet har jeg tenkt å ha original. En Seven MS fra Customshopen er ikke det man velger for slakt eller nybygging, syntes jeg da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke snakket med dem om kjøp av akkurat denne rifla, men jeg sikter meg inn på en slik en i løpet av 5-8 mnd. Må bare klargjøre ting først.

 

Det er ikke snakk om slakting av en slik en nei, kun skifte av kaliber. Resten blir beholdt som det er.

 

Jeg har forøvrig kommet til samme konklusjon som deg etter litt lesing på nett. 450 fremfor socom.

Link to comment
Share on other sites

Missforstå meg rett for socom er helt konge, men i ei slik børse som du ikke skal ha demper på er 450 det rette valget. Ved 458 kaliber som kun skal brukes i full blås i kort kasse er vel socom det dårligste man kan velge og 450 noe av det bedre. Nå har Hansen 458 WSM brotsj og jeg vet Etterbrenner tester ut 458 RSAUM. Disse gir nok vesentlig høyrere prestanda enn 450`en og er et godt alternativ.

Lykke til, og blir det 450 har jeg en del ladedata utarbeidet for boltrifle jeg kan dele med deg 8)

Link to comment
Share on other sites

Arrgh, jeg visste jeg ikke skulle sagt noe , men hvor mye plunder og mas ( les omgjøring av sluttstykke osv) til 458 WSM er det som kreves ? Og hva koster det for brotsjoing, dies, WSM hylser etc ?

 

(Og nei her blir det ikke noe garasjesalg av ting og tang Peders.... 8) for å finansiere socom :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...