Jump to content

Småviltjakt Våler (Hedmark) - noen som har peiling?


ko-stens

Recommended Posts

Kan jo prøve å spørre litt her og, Takker Aiwass for info for øvrig! Vurderer sterkt å leie ei hytte på åremål ved Sørsåssjøen i Våler, ikke langt unna Braskereidfoss, altså på østsiden av Glomma. Denne ligger jo i skogen, så det høres ideelt ut med tanke på småviltjakt. Er vel fare for ulv i området, men det gjør ikke meg så mye da jeg ikke har en slik greie på fire bein som løper etter katter og fugler.

 

Er det noe annet enn spurv og kråker der, eller er det bra med matfugl? Hører rykter om brukbar beverbestand og at det er mulig å kunne få tusket til seg et rådyrkort eller to. Skal titte på hytta ganske snart, så det hadde vært artig å vite litt om det er verdt penga, siden det er småviltjakt jeg driver med. :) Er vel lovlig med riflejakt på fugl der? Litt viktig for meg det.

 

Kan forsåvidt ringe grunneierlaget, men klokka er to om natta, jeg husker ikke navnet på grunneierlaget, og jeg husker ikke hvem der jeg kan prate med...

Link to comment
Share on other sites

Våler JFF selger jaktkort som dekker et stort område. Arild Sørlie har jaktkort i butikken sin: http://www.dreamtm.no/

Litt info her også: http://www.finnskoga.no/fiske.asp

 

Er bra med fugl i Våler. Bever finner du sikkert om det er interessant. Rådyrkort bør heller ikke være noe problem. Området rundt Sørsåssjøen er vel ikke det som er mest ulveutsatt, men så lenge du er øst for Glomma er du aldri helt trygg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...