fat_dog86 Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 (moderatorer føl fri til å flytt denne om den heller burde vært i rifle eller børsemaker forumet!) Men ny våpenforskrift, så er det jo aktuelt å kappe løpet på 40 cm. Eks i Sverige, så er jo minste tillatte løpslengde 45 cm. Får man dispensasjon for kortere løp når våpnet er godkjent i "opphavslandet"? Hvordan er det evt i andre land nedover europa? Kukete å legge dyre summer i ei hendig hundeførerbørse, som da også vil være den perfekte drivjaktsbørsa, om en f.eks ikke får sitlle med den på grisejakt ute i europa. Demper vet jeg er forbud i en rekke land, men den kan jo enten være hjemme (eller i bagasjen...). Verre med løpslengde som står oppført i våpenpasset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjella Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Hvor i våpenpasset står løpslengde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marula Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Hvor i våpenpasset står løpslengde? Den eksakte løpslengden står ikke i våpenpasset,men hvilken kategori våpenet kommer inn under. Her er kategoritabellen: https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/politidirektoratet/Vedlegg_328.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 Jaja, uansett. Spørsmål står fortsatt? Hvordan er reglene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
300kongen Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Jeg tror ikke det er mulig å gi noe generellt svar på dette, det er lokale variasjoner fra land til land. Men når det er sagt, uten at jeg kan svare for alle land i "umiddelbar nærhet", så har jeg vanskelig for å se noe land gi avvik (i større eller mindre grad) fra sin egen våpenlov til utenlandske jegere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 Noen som vet hva som er grensen i Polen, Tsjekkia og Slovaika? Tyskland? Bortsett fra Sverige, så er vel det landene hvor det er mest aktuelt å dra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts