Jump to content

Leirdueskyting?


Skyttergutt

Recommended Posts

Hei,godtfolk.

Er 13 år,snart 14 og har litt lyst til å prøve å kanskje starte med lerdueskyting.Har holdt med med DFS skyting i 3-4 år nå og syns det er kjempeartig,men har alltid hatt litt lyst til å prøve lerdueskyting.Men da jeg spurte lederen i skytterlaget mitt sa han at det kunne være dumt siden jeg kunne få uvaner med å bare trekke av uten å liksom tenke så mye over det vis jeg startet med lerdueskyting.Etter det la jeg det liksom litt ifra meg og tenkte ikke så mye på det,men så kom jeg jo på at det er vell like mye konsentrasjon i lerdueskyting,om ikke mere?Så tenkte jeg skulle spørre litt her om hva dere med litt erfaring mener:)

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg har drevet med DFS skyting i mange år, nå skal det sies at det har blitt alt for lite skyting de siste årene men. Har begynt å skyte mer lerduer i det siste. Må bare si at det er kjempeartig. Jeg kan ikke helt se hvordan lerdueskyting skal gå ut over dine evner som DFS skytter. Det er to relativt forskjellige måter å skyte på. I DFS er det om å gjøre å holde geværet så mye i ro som mulig, for så å sakte klemme av skuddet rolig. På lerdueskyting er det mye mer bevegelser, du sikter anerledes, og trekker av anerledes. Jeg kan ikke skjønne hvordan du plutselig skal begynne å trekke ut skudd på DFS skytingen bare fordi du skyter lerduer. Personlig har jeg ikke blitt noe dårligere på 200m banen av å skyte lerduer. Har du lyst til å skyte lerduer så syntes jeg absolutt du skal det.

 

Jeg kan si at de første gangene jeg skøt lerduer så bommet jeg relativt mye. Var vant med DFS, så det var ganske forskjellig. Men ikke gi deg, etter hvert begynner duene å dette ned en etter en! Da begynner det å bli skikkelig moro :D

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...